The American way of life. - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu The American way of life. - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

The American way of life.

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

30 September 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag heb geplaatst, dus het is alweer hoog tijd voor een nieuwe! Nu ik hier al bijna 2 maanden ben begint het allemaal echt normaal te worden en is het niet meer zo bijzonder als in het begin, dus ik weet eigenlijk ook niet zo goed waar ik over moet schrijven.

2 weken geleden moesten we eigenlijk optreden met het dance team, maar omdat er dikke regen was, werden de dansen afgelast. Wel zijn we wezen kijken bij de wedstrijd. Het was echt super koud om de één of andere reden en ze moesten spelen tegen de nummer 1 dus ze werden ook nog eens dik ingemaakt, dat was een beetje jammer. Het hele weekend heb ik bij Terra gelogeerd en zaterdag moesten we vroeg op omdat wij, als seniors, moesten helpen bij de Baldor Family day en dan doneerde Baldor (de organisatie) $600 voor onze seniortrip! We hoefden niet zoveel te doen, alleen de kinderen een beetje vermaken en helpen met de spelletjes. 's Middags zijn we nog eventjes gaan midgetgolven met een aantal en Terra moest daarna werken, dus ik ben eventjes naar huis gegaan. In de avond zijn we naar Conner gegaan, want meerdere mensen gingen heen en hebben we ons de hele avond gezellig bij een kampvuur in het bos vermaakt.

Door de weeks doe ik eigenlijk niet zo heel veel bijzonders dan school, trainingen, iets doen met vrienden en naar de football games gaan.

Afgelopen week was het Spirit Week en dat betekent dat er elke dag een bepaald thema is hoe je je moet aankleden. Maandag was het pyjama dag en ging iedereen in zijn pyjama naar school. Dinsdag was het retro dag, woensdag was het redneck dag en moest je je aankleden als een cowboy/cowgirl, maar omdat ik bij de FBLA zit, gingen we woensdag met alle leden van FBLA naar de arkansas/oklahoma kermis toe. De enige voorwaarde waarop we dit konden doen was dat we moesten jureren, wat maar 10 minuutjes duurde. De rest van de dag hadden we dus de vrije tijd en hebben we ons vermaakt op de kermis. Vandaag was het sports dag en moest je kleding aantrekken van je favoriete team/sport. Morgen is het School Spirit day en moeten we ons dus aankleden met black en gold. Ook is het morgen homecoming, dus tijdens het 4e uur hebben we eerst een pep rally (dat hebben we elke keer voor een thuiswedstrijd; de cheerleaders en het dance team treden op om het football team aan te moedigen) en hierbij worden ook de genomineerden voor de homecoming voorgesteld. Morgenavond voordat de game begint wordt de homecoming queen bekend gemaakt en hopelijk winnen de jongens natuurijk ook nog!
Zaterdag moet ik in de ochtend mee naar Mansfield omdat we een Cross Country meeting hebben en in de middag ga ik met mijn hostmoeder naar Magazine Mountain, wat heel mooi moet zijn. Vandaag was de andere exchange student van italie jarig en die viert zaterdagavond zijn verjaardag, dus ik heb weer genoeg te doen dit weekend!

3 weken geleden hebben we ook onze senior schoolfoto's gemaakt en ik moet kiezen welke ik wil, maar ik heb eigenlijk niet zo goed idee. persoonlijk zit ik te twijfelen tussen S141 190 en S141 193, dus als je wilt laat even weten welke je het leukst vindt!

Sommige weetjes about the American way of life:
- op school hebben ze allerlei fundraisers om geld in te zamelen voor elke club, klas en andere dingen
- de relatie tussen leraren en leerlingen is echt alsof je vrienden met elkaar bent, wat veel leuker is dan die té proffesionele houding in Nederland!
- de school hier in mijn senior year is ongeveer even moeilijk als Havo-3
- elk dorpje heeft echt zijn eigenlijk politieman
- iedereen eet zijn ontbijt en andere snacks in de klas
- je moet je huiswerk hier echt maken, want je krijgt er een cijfer voor!

Big hug all the way from Arkansas!

  • 30 September 2011 - 06:36

    Mams:

    Heey Spirit Girl!

    Ben wel blij met je verhaaltje, hebben we tenminste een idee van al je belevenissen!:D

    Maar jee, wat heb jij het druk, zeg!
    Maar wel Fantastisch allemaal:)
    Je kunt op de fotos wel zien hoe leuk je het allemaal hebt:P
    Gelukkig maar!

    De zomer geeft hier ineens weer een toegift! Stralend weer! Hoe is het mogelijk, hé?! Het is de slechtste zomer sinds tijden geweest :P
    Ben ik wel blij om, omdat ik straks met Els wegga! Heb er enorm veel zin in!:D

    Nou, lief, kben zondagavond weer terug en ga dan even goed naar je senior foto's kijken en dan hoor je het wel!( Even een tip voor de andere lezers: als je dubbelklikt op de foto's kan je ze iets groter zien!:P)

    (L)HOU VAN JOU!(L)
    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZ

  • 30 September 2011 - 06:55

    Sanne Tigelaar:

    Zusje!
    Wat leuk weer een verhaaltje ! Vind iedereen denk ik ook wel weer even leuk! Kijk ik spreek je dan natuurlijk wel op msn, twitter etc hahaha.

    Maar jij zegt wel het wordt gewoontjes! hahah Je beleefd veel gaafere dingen dan ons ! Misschien kom je inderdaad wel in een routine doordat je elke keer naar school moet, maar je school is daar zo anders. En volgens mij ook veel leuker haha. Natuurlijk niet te vergeten dat je in een prachtig land zit!

    Kan niet wachten om je te komen bezoeken en kijken hoe je het allemaal hebt/gehad.

    Nou liefste ! Ik wens je nog heeel veel plezier and have fun!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 September 2011 - 06:56

    Sanne Tigelaar:

    Oh ! En in vind 141 190 of 141 188 het leukst !! :D

  • 30 September 2011 - 15:05

    Iris:

    Haai meid!

    Leuk om weer een verhaaltje van je te kunnen lezen! Volgensmij voel je je daar al helemaal thuis! Sanne en ik hebben Lisette gister uitgezwaaid, dus die is nu ookal weg:(

    Ik vind s141 190 het leukst van de 2! Die is echt super leuk!

    Volgensmij heb je al een paar leuke vrienden en vriendinnen ontmoet, gelukkig maar. Dat maakt het alleen nóg maar leuker daar.

    Ik wacht op je volgende berichtje :D

    Liefsss!

  • 03 Oktober 2011 - 09:35

    Kimberley:

    Hey Meissie,

    jeetje zit je der echt al 2 maanden wat gaat die tijd snel zeg,
    maar zo te lezen heb je het wel super daar. En heb je het erg naar je zin.

    Ik vind 141 190 het leukste.

    Wel erg leuk spirit week elke dag een ander thema haha de foto's zijn ook leuk meis.

    nou succes deze week weer op school.

    Een Dikke Kus Van Je Nicht

  • 03 Oktober 2011 - 19:43

    Oma En Opa:

    Hallo Kirsten,

    Ja we reageren wat laat maar we hebben het ook druk en het is hier eindelijk prachtig weer om in de zon te zitten .Leuk van je te horen want we kijken er wel naar uit . Om te horen hoe het gaat .We vinden dat je het vreselijk druk hebt .Veel drukker is het school gebeuren dan hier omdat er veel gesport wordt .Is het systeem van onderwijs nou zoveel a
    nders dan hier hebben ze overal zoveel sport na school tijd en is dit verplicht? Het lijkt me wel een goed systeem dan is in ieder geval iedereen aan het sporten en hebben ze daar ook jeugd circus? of kenne ze dit daar niet ? Wij zijn dit weekend veel op verjaardage geweest en gelukkig buiten omdat het weer zo lekker was het is hier inmiddels wel herfst de bladeren vliegen om je oren.
    Ben vrijdag nog uit geweest naar de Schalm het was een mooi liedjes programma . We passen veel op joah tijn en pepijn .Nu als je terug bent dan zijn de jongens lekker gegroeid en jij hopelijk niet van de hamburgers Ha ha ha . Ben net van sport terug Gerja is het weekend in Haarlem geweest met vriendinnen net als je moeder .wij hebben gefietst .
    Nou over je foto vraag dat weet ik niet hoor vindt alles leuk .Kies maar met vriendinnen .Wel leuke foto,s
    nou lieverd een dikke pakkerd van ons en je mist Oma,s geklier zeker wel?Nou zit jij dan even lekker ver weg
    Doei kus van ons
    Opa en Oma

  • 17 Oktober 2011 - 16:40

    Anoeska :

    Heee! haha de weetjes van het ontbijten in klas is bij mij ook zo! Ik ontbijt thuis maar omdat iedereen eet, doe ik second breakfast in class :( En van dat huiswerk ook! Hier noemen ze het grade safers! Heel veel plezier nog! Huggg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 51739

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: