The beginning of a crazy roadtrip. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu The beginning of a crazy roadtrip. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

The beginning of a crazy roadtrip.

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondagmiddag vlogen we vanaf Fort Smith via Memphis en Salt Lake City naar San Francisco, we kwamen daar vet laat aan in het hotel en zijn dus gelijk gaan slapen. De volgende dag hadden we een sightseeing tour door heel San Francisco en zijn we dus bij alle hoogtepunten van de stad gaan kijken, zoals the Golden Gate Bridge, pier 39, alcatraz en nog wat dingetjes. ’s Avonds gingen we nog eventjes rondlopen in de buurt en toen kwamen we er dus eigenlijk wel achter dat we echt in de ghetto van de stad zaten en er waren ook super veel zwervers, maar die heb je sowieso vet veel in San Francisco, ongeveer 6500! Op dinsdag had ik een verassing voor pap, mam en san en zijn we met dolfijnen gaan zwemmen, echt super cool! Dat duurde natuurlijk niet de hele dag dus daarna zijn we nog even langs het AT&T park geweest, weer naar de golden gate bridge gegaan omdat er deze dag geen mist was en zijn we er ook helemaal overheen gelopen en weer terug. Op woensdag gingen we de camper ophalen, hebben we alles uitgepakt in de camper en zijn we naar Yosemite park gereden en vlak daarvoor ergens zijn we de nacht blijven slapen op een camping. Afgelopen donderdag zijn we naar Yosemite valley gegaan en hebben we daar alles bekeken, we dachten een leuk hiking trail te doen van maar 4 mile naar het glacier point, maar we wisten niet dat de berg ongeveer 2000m hoog was en we dat dus allemaal omhoog moesten lopen, we deden er al iets van 1.5 uur over en toen hadden we alleen nog maar ongeveer 2 mile gehad. Uiteindelijk zijn we dus maar weer terug gelopen omdat het bijna gewoon niet te doen was. Later zijn we met de auto nog naar dat glacier point gereden en dat was wel echt super mooi! Je kon een kwart zien van het Yosemite park en je zag ook allemaal sneeuw op de bergen! Alle campings in Yosemite park waren al vol en we wilden niet weer helemaal terug rijden naar de camping waar we de nacht ervoor hadden geslapen, dus toen zijn we maar lekker illegaal midden in het park een nachtje blijven slapen, haha. Gisteren, op vrijdag dus, zijn we eerst nog een stukje weer gaan lopen naar de sequoia bomen, die echt vet groot waren! Daarna zijn we via de tioga pass het Yosemite park weer uitgereden en toen begon het te sneeuwen, echt super raar! We zijn hier nog niet eens een week en we hebben zowat alle weersomstandigheden al gehad. In het vliegtuig hadden we regen en onweer, in San Francisco hadden we 1 dag beetje koud en mist en 1 dag hadden we lekker weer en zon en in Yosemite hadden we de eerste dag super warm weer en dan die tweede dag weer mist en zelfs hagel en sneeuw. Verder zijn we vrijdag nog even gaan kijken bij het Mono Lake en daarna zijn we op een camping gaan staan bij June Lake. Hier heeft het ’s nachts echt gevroren en weer gesneeuwd, dus het was echt super koud, nou dat zou je ook echt niet verwachten als je op vakantie naar Californië gaat hoor! Vanochtend, op zaterdag, zijn we vroeg vertrokken vanaf de camping omdat we een lange reis vandaag hadden, door death valley heen, helemaal naar Las Vegas. Onderweg hebben we dus niet heel veel gestopt, alleen als we ergens even gingen kijken of eventjes moesten rusten. Rond een uurtje of 6 kwamen we aan in Las Vegas en tot tegenstelling in vanochtend, wanneer we ijskoud wakker werden en we in dikke kleren en dekens op de bank zaten, konden we nu in onze bikini rondlopen en lekker in het buitenzwembad en in de hottub zitten. Daarna gingen we nog eventjes eten en zijn we het Circus Circus hotel gaan verkennen wat super groot was. Er zat zelfs helemaal een soort van mini attractie park binnenin! Morgen blijven we hier nog en gaan we Vegas verder bekijken, dan blijven we nog 1 nachtje slapen en daarna gaan we weer verder rijden naar onze andere bestemmingen, dus nog genoeg leuke dingen om naar vooruit te kijken dus!

• 27 Mei 2012 - 12:25

Cees:

Wat heb je alweer veel gedaan super hoor!
    Geniet er van en niet te veel gokken in gehad ;-)

• 27 Mei 2012 - 20:46

Fam. Koen:

Wat een leuke verrassing had je voor Sanne en je ouders. Jammer dat ik niet meekon, Gonny wou ook stiekem bij Sanne in de koffer,omdat ze heel graag een keer naar los angeles wil!
    Ik lees je verhalen allemaal en wat een mooie foto's, wij moeten het maar doen met Nederland en een opblaasdolfijn.
    Groetjes aan allemaal en van ons allemaal.

• 28 Mei 2012 - 19:30

Gerja:

Superleuk om nu ook de foto's te zien. En idd van zeer zonnig naar superkoud... Wat een ervaring met die dolfijnen, geweldig geregeld zo allemaal. Geniet er van met z'n viertjes!