druk druk druk! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu druk druk druk! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

druk druk druk!

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 September 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

De afgelopen 2 weken heb eigenlijk niet veel meegemaakt, maar eigenlijk ook weer super veel, nouja zo lijkt het in ieder geval.
Mijn maandag, dinsdag en woensdag zijn elke week hetzelfde en helemaal volgeplant. Op maandagochtend moeten we om half 7 op school zijn voor basketbal, dan school tot kwart over 3 en na school basketbal training. Op dinsdag moeten we weer om half 7 op school zijn voor basketbal, weer naar school tot kwart over 3, als ik thuiskom moet ik mijn huiswerk doen, wat je hier ook echt moet doen, want je moet het inleveren bij de leraar en dan krijg je er cijfers voor, dus jammer genoeg kan je het niet gewoon overslaan! :( en dinsdagavond heb ik training van het dance team van 6 tot 9. Op woensdagochtend natuurlijk voor de verandering ook weer om half 7 op school zijn, school tot kwart over 3 en woensdag avond ga ik naar de kerk. Het is een kerk in Hackett en op woensdagavond is er een jongerenavond. Eerst gaan we dan eten en daarna is een soort van kerkdienst, maar het is niet zoals een normale dienst, maar het is echt voor jongeren en het is erg leuk en na de kerkdienst gaan we altijd nog volleyballen met een aantal, dus het is echt super leuk!

Vrijdagmiddag uit school zijn Jami en ik naar Cassady's huis gegaan en daar hebben we gewoon even een film gekeken en ons opgemaakt en aangekleed, want vrijdagavond was de eerste echte footballgame van het seizoen en het was een home game dus we moesten optreden in de rust!
Opzich ging de dans redelijk goed, maar aan het einde sloeg de muziek over, dus het was een beetje rommelig want niemand wist meer echt waar we waren, maar gelukkig danste iedereen gewoon door en leek het uiteindelijk nog best wel redelijk goed! :) Ik heb het filmpje in 2 delen toegevoegd bij de foto's omdat hij alleen maar filmpjes up kan loaden tot 1 minuut. Ik ben trouwens degene helemaal rechts vooraan.
Hackett heeft de game uiteindelijk gewonnen met 58-35 en een jongen uit het team heeft nieuwe records neergezet door 6 touchdowns te maken met een totaal van 436 yards, dat is echt super goed!

Zaterdagochtend ging mijn wekker alweer om kwart voor 5 omdat we een backyard sale hadden voor FBLA. FBLA is een club op school en soms als we ergens heen gaan moeten we ergens een nacht blijven slapen enz. en om daarvoor geld in te zamelen hadden heel veel mensen spullen gedoneert en die gingen we dus verkopen met de backyard sale. Een backyard sale is echt een typisch Amerikaans iets en het is echt precies zoals in de films. Op de oprit hebben mensen alles uitgestalt en dan komen er mensen gewoon langs het huis om naar de spullen te kijken, net zoiets als een rommelmarkt maar dan bij de mensen thuis. 's Avonds was de eerste wedstrijd van de Razorbacks (het footballteam van Arkansas) en die wedstrijd hebben we met de hele familie bij ons thuis gekeken en we hadden allemaal lekkere dingen voor het avond eten.

Die zondag zijn we niet naar de kerk gegaan omdat mijn hostmoeder zich niet lekker voelde, maar ze had wel chocolate gravy & biscuits voor mij gemaakt en dat is echt suuuuuuuper lekker! 's Middags nog even gezwommen en 's Avonds ben ik met de kleinzoon van mijn hostmoeder naar Taco Bell (een soort mc donalds met mexicaans eten, echt heerlijk!) en de bios geweest.
Afgelopen week hoefde ik maandag niet naar school omdat het Labor Day was, dus ik kon even een dagje lekker bijkomen.

De rest van de week heb ik eigenlijk niet super veel meegemaakt. Maandag, Dinsdag en Woensdag was lekker standaard en gisteren ben ik samen met Terra naar Danville gegaan om naar de football game te kijken. De jongens deden het echt super goed, maar het werd 36-36 en dus gingen ze in over time. Aan het eind van de game waren er 2 goeie spelers geblesserd, waardoor Danville dus als eerst scoorde en dus hebben ze verloren met 42-36, super jammer want ze hadden het echt verdient!



Deze dinsdag heb ik trouwens mijn permit gehaald! Om je permit te halen moet je 25 vragen beantwoorden en je mag er 5 fout hebben, maar de vragen zijn zo makkelijk dat je eigenlijk amper kan zakken, maar verbazingwekkend zijn er echt super veel Amerikanen die de eerste paar keer zakken voor hun permit.

Ik mag nu dus met iedereen rijden die 21 jaar of ouder is en in de periode van 30 dagen tot 6 maanden nadat je je permit hebt gehaald moet je je rijbewijs halen, maar ik mag pas in mijn ééntje rijden na de 6 maanden.

Het is trouwens echt super goedkoop om hier je rijbewijs te halen. De test om je permit te halen kost helemaal niks en de test om straks je rijbewijs te halen die kost $15, dat is ongeveer €11 en als je de eerste keer zakt en je doet het een 2e keer moet je een extra $5 betalen en zo gaat het elke keer door.



Vandaag zijn we naar Ozarck geweest, want we hadden lunch met allemaal exchange studenten uit de omgeving en daarna zijn we nog naar de winery geweest. Hier kregen we een kleine rondleiding van ongeveer een half uurtje en daarna konden we nog even wat proeven en dat was echt super grappig. In Amerika mag je natuurlijk niet drinken onder de 21 jaar en alcohol schenken onder de 21 jaar is al helemaal illegaal, daarom kregen alle exchange studenten een soort van juice. Iedereen kreeg een glas en dat meisje schenkt mooi onze juice in en wij nemen dus een slokje en ik dacht al, dit smaakt best wel erg naar echte wijn. Wat bleek dus dat ze per ongeluk de verkeerde fles gepakt had en alle mensen onder de 21 dus alcohol gegeven had. Op het moment dat ze hier achter kwam schoot ze helemaal de stress in, maar ja omdat het gewoon een proeverij was kreeg je maar een heel klein laagje dus het was niet super erg vonden wij, maar wel erg grappig.



De tijd hier gaat echt super snel, ik ben gewoon al een maand van huis en voor mijn gevoel ben ik hier echt nog maar net. Doordat ik het de hele tijd zo druk heb met alles, heb ik eigenlijk niet eens tijd om Nederland te missen, wat ook weer goed is want anders zou het hier een stuk minder leuk zijn denk ik!

  • 12 September 2011 - 06:31

    Mams:

    Heey Hackett Girl!

    Nou, idd, druk, druk, druk!!!:P

    Het dansen ging eigenlijk best wel goed! Het ziet er in ieder geval leuk uit!

    COOL zeg, van je rijbewijs:)
    Wel jammer dat je er "back in Holland" niets meer aan hebt:P, maar ja, voor de "heb" alleen is het ook al leuk en mss doe je er alvast wat ervaring mee op!

    Nou, lief, vind het ontzettend fijn dat je het zo leuk hebt!"D

    Suc6 maar weer met alles en khoop je dan van t'weekend op Skype te spreken!

    (L) DIKKKKKKKE KUZZZZZZZZZZZZZ (L)


  • 12 September 2011 - 06:47

    Gerja:

    Lieve Kirsten, het is net of ik een amerikaanse tv serie volg!! Echt alles zoals je het op tv ziet is volgens mij wat jij doet. En wat doe je het al super zeg; basketballen, dansen, rijbewijs halen, studeren, leuke uitjes...geweldig hoor! Geniet van alle mooie dingen. Liefs Gerja

  • 12 September 2011 - 06:52

    Sanne Tigelaar:

    Wat een leuk verhaal weer !
    Je rijbewijs gewoon halen in Amerika, hoe vet is dat haha. Inderdaad alleen al leuk voor het hebben! En misschien kun je er in Nederland je voordeel mee hebben, want als je terug bent mag je hier al gelijk rijden !
    Maar hele belevenissen daar zeg! En de tijd gaat zo snel, voor je het weet zijn wij alweer onderweg naar jou toe ! haha. Dat gaat zo snel !

    Nou lief zusje, geniet er nog maar flink van! Misss you xxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 September 2011 - 14:13

    Kimberley:

    Heeeeeyyy nichie,

    Je hebt het volgens mij helemaal naar je zin in amerika.

    supper hoor dat je zoveel naast je school doet. De foto's en filmpjes zijn leuk meis.

    geniet er lekker van en succes op school he ;)

    Een hele dikke kus van je nicht

  • 13 September 2011 - 11:47

    Iris:

    Hey meid!

    Leuk hoor om die dans zo te zien! Balen dat hij op het laatst oversloeg!
    Vet chill dat je nu je rijbewijs al hebt. Hoe zit dat als je straks in Nederland komt? Je kan die hier niet laten overschrijven naar een NL's rijbewijs toch? Wou dat het hier zo goedkoop was. Ik mag over 2 weekjes eindelijk lessen, yes!
    En wauw! Wat is je haar mooi als je het stijlt! Jij maar zeggen dat het je niet stond haha!
    Well, have fun over there! En geen ongelukken veroorzaken hé haha!

    Liefsss xx

  • 26 September 2011 - 09:43

    Mandy:

    Heee nichtjee

    Je hebt het zeker erg druk!
    pff, echt lijkt me niks voor mij om half 7 op school te zijn! hahaha

    Maar nog veel plezier!
    ik reageer vast eerdaars nog wel op je berichtjes.
    ik lees ze allemaal :D

    Dikkekus
    jenichtje

  • 29 September 2011 - 16:28

    Fam. Koen:

    Te gek dat je daar mag autorijden.
    Je hebt het ook wel naar de zin daar,
    lees ik.Gonny zit nu ook op het voor-
    gezet onderwijs.Het gaat allemaal zo snel. Jij bent ook al weer een tijd in
    America, we wensen je nog een leuke tijd verder.
    Marjan +fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 51728

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: