If there's a beginning, there's an end... - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu If there's a beginning, there's an end... - Reisverslag uit Vallejo, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

If there's a beginning, there's an end...

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Juni 2012 | Verenigde Staten, Vallejo

Nog maar eventjes gauw een laatste update voordat ik alweer terug in Nederland ben. De tijd is voor mijn gevoel nog veel sneller omgevlogen deze vakantie dan dat dit hele jaar al ging, voor zover dat kan tenminste en nu is het einde dus toch echt in zicht!
Vanaf San Diego zijn we doorgereden naar Los Angeles, waar we 3 nachtjes zijn gebleven, de enige plek waar we zo lang zijn gebleven en was dus eigenlijk zowat het meeste ons ‘home’ haha. We kwamen daar ’s avonds aan en voor de volgende 2 dagen hadden we een tour met de hop on, hop off bus. We hebben dus alle hoogtepunten van LA gezien en het was echt super cool! Voor het meeste gedeelte hebben we in de bus gezeten de hele tijd en gewoon alles bekeken terwijl we erlangs reden. Waar we er wel uit zijn geweest hebben we de walk of fame bekeken, madame tussauds, universal studios, hollywood sign en nog wel een paar dingen.
Nadat we dit allemaal uitgebreid verkent hadden, gingen we echt beginnen aan de kustroute helemaal omhoog naar Santa Cruz. Onderweg hebben we dus op verschillende plaatsen overnacht en hebben we een paar dagen ook nog wel wat luie middagen gehad, met lekker aan het strand liggen of op de camping, lekker niks doen. Vraag me niet waar we allemaal overnacht hebben, of waar we precies allemaal gestopt hebben, want eerlijk gezegd ben ik dat nu alweer een beetje vergeten, het gaat erom dat het super mooi was en ook hartstikke leuk!
Onderweg op plaatsen hebben we hele mooie uitzichten gehad en mooie stranden bekeken waar ze soms helemaal vol lagen met zeeolifanten of andere beesten. Toen we een dagje in Carmel waren, zijn we daar rond gaan kijken en nog een paar uur lekker aan het strand liggen bakken, echt heerlijk! Het enige jammere was dat het water echt super koud was, ik denk wel rond de 10-15 graden, maar voor een weddenschap ben ik nog wel kopje onder in het water gegaan, net alsof ik de nieuwjaars duik aan het doen was, brrrrrrrrr…
Verder hebben we vanaf Carmel nog de 17-mile drive gedaan naar Monterey wat ook een heel mooi stuk was met mooie uitzichtpunten en zeeleeuwen om te bewonderen vanaf de kust. In Monterey zelf zijn we nog even gaan kijken bij de zee en hebben we zelfs ook nog een zeeotter gespot, erg schattig. Vanaf Monterey zijn we doorgereden naar Santa Cruz, waar we de boardwalk hebben bekeken en downtown Santa Cruz zijn geweest. Op de boardwalk zat zelfs nog een best wel redelijk groot attractiepark waar we ook nog even doorheen gelopen hebben, want er doorheen lopen was toch gratis, lekker nederlands doen haha :p
De dag daarna had ik surf les op Capitol beach en dat was echt geweldig! 2 uur lang had ik les, wat ook wel genoeg was hoor, want ik was vet moe na die tijd! Eerst ging hij ons leren hoe we moesten staan en daarna mochten we het proberen in het water en bij de 2e golf lukte het me zelfs al redelijk goed! Vandaag zijn we als afsluiter met zn allen nog een dagje naar Six Flags geweest vlakbij San Francisco. Ze hadden hele coole achtbanen en het was een beetje een combinatie tussen een attractie park en een dierentuin dus er waren genoeg dingen om je de hele dag te vermaken. Nu moeten we dus allemaal de spullen inpakken en morgenochtend, op zaterdag, vlieg ik terug naar Fort Smith. Hier kom ik dan ’s avonds aan en verblijf ik bij terra, totdat ik maandag middag weer op het vliegtuig stap terug naar nederland. Echt een heel raar gevoel om te bedenken dat ik binnen een paar dagen weer terug zal zijn en ook wel dubbele gevoelens hoor, ik wil iedereen natuurlijk super graag weer zien, maar ik wil dit hier ook allemaal weer niet achterlaten…
De reden waarom ik ook bij Terra verbijf ipv bij grandma is omdat ik een telefoontje kreeg toen we onderweg naar San Diego waren dat grandma een hartaanval had gehad. Ze zeiden dat het eerst niet zo erg was en ze heeft nog een operatie gehad, maar de dag daarna heeft haar hart het toch begeven en is ze dus overleden.

Dit zal mijn laatste berichtje zijn in Amerika en waarschijnlijk zet ik er nog wel eventjes een op als ik weer terug ben in ons oude, vertrouwde, koude kikkerlandje.

  • 16 Juni 2012 - 07:52

    Gerja:

    lieve kirsten, wat ontzettend verdrietig bericht. Het is denk ik niet te bevatten dat ze overleden is, na zo'n geweldig jaar bij haar. Ik hoop dat je een fijn afscheid krijgt als je nog even bij Terra bent. Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en alvast een hele fijne terugreis!

  • 17 Juni 2012 - 10:43

    Cees En Evelien:

    Veel succes met je terug reis!

  • 17 Juni 2012 - 12:25

    OPa En Oma :

    Hallo Kirsten
    Leuk jou verhalen !!Wat gaat de tijd toch snel ben benieuwd hoe je eruit ziet na een jaar !!!
    We hebben gisteren nog een leuk feestje van Opa gehad en nog met de fam 40 jaargetr gevierd . Met de boevenbus in Veenhuizen op de fiets Joah en Tijn dachten dat ze nog echte boeven zouden zien Helaas ze waren w,s zelf de grootste boeven .

    Goed dat je nog even terug bent om daar afscheid te nemen het zal allemaal wel heel dubbel voelen het vertrek en hier weer je leven op te bouwen .Maar het komt goed!!
    Nou meid wij vinden het fijn dat je terug komt en wensen je alle goeds
    Liefs van ons en een dikke knuffel
    Opa en Oma

  • 17 Juni 2012 - 17:16

    Fam. Koen:

    Hoi Kirsten.Wat geweldig dat jullie zeeleeuwen en olifanten zagen, kon je ze niet adopteren? Leuk dat je terug gaat naar Fort Smith, maar de reden is minder leuk. Je kunt tenminste nog afscheid nemen. Ik hoop dat we je herkennen als je terug bent, ha, ha. Liefs Marjan + fam.

  • 18 Juni 2012 - 10:32

    Trudie:

    Jeetje Kirsten, ik lees net je reisverslag, want we zijn afgelopen weekend op Witterzomer wezen kamperen, maar van de laatste regels van je verslag kreeg ik toch echt de rillingen ! Wat zal dat een klap voor je geweest zijn, toen je dat bericht kreeg. Ik hoop dat je nog goed afscheid hebt kunnen nemen en wens je daar in ieder geval veel sterkte bij !! Vanmiddag stap je dus weer op het vliegtuig en is je avontuur ten einde. Dat zal eerst wel weer wennen zijn hier in Nederland ! Aan het voetballen van het Nederlands elftal heb je in ieder geval niets gemist, misschien kom je ze nog tegen op schiphol ! Nou Kirsten een hele goede reis gewenst !!

    Groetjes, Trudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vallejo

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 51734

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: