De eerste 2 weekjes! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu De eerste 2 weekjes! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weekjes!

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

2 weken zitten er al weer op! Het gaat echt allemaal super snel, ik heb zoveel dingen te doen dat ik amper tijd heb voor andere dingen!

Maandag 15 Augustus was dus mijn eerste dag school. Toen ik daar aankwam moesten we naar de gymzaal waar we een soort van openings speech kregen. Hierna moesten we naar het auditorium met alle seniors waar we onze locker kregen en allemaal andere informatie. Ondanks dat het een kleine school is, zijn er nog 2 andere exchange studenten: Giuseppe ( "Joe" ) uit Italie en Anil uit Turkije. Omdat wij nog geen vakken hadden gekozen, moesten we dat deze ochtend doen en ik heb gekozen voor de volgende vakken:
1e uur: Engels
2e uur: FACS; een heel algemeen vak waar van alles wordt behandeld zoals hoe je in de familie mee moet draaien, hoe je gezond moet leven, hoe je een kind moet opvoeden enz.
3e uur: American History (heel saai!)
4e uur: Basketbal training
5e uur: CBA; soort van ICT, met computers om leren gaan, echt super makkelijk.
6e uur: journalisme; de schoolkrant in elkaar zetten
7e uur: Algebra II; een variant van wiskunde.

Elke dag heb je dus hetzelfde rooster en moet je naar school van 8 uur tot kwart over 3, het hele jaar lang, wel saai, maar ook wel weer handig want ik ken mijn rooster nu al uit mijn hoofd :D
De eerste week op school was wel erg wennen, de school is zo anders dan nederland! Omdat je hier schoolteams hebt is de schoolspirit natuurlijk erg groot, overal hangen posters met 'go hornets go' en allemaal andere dingen. De tafels zijn erg klein en ze zitten vast aan je stoel. Hier op school moet je natuurlijk lunch kopen. De eerste week heb ik dit elke dag gewoon gedaan, maar de tweede week heb ik zelf gewoon brood gekocht, want ik had 3 keer een hamburger, 1 keer mexicaans eten en nog 1 keer pizza, niet erg gezond dus om dat elke dag als lunch te hebben :p

Na de eerste schooldag zijn we 's middags gaan zwemmen bij 1 van de zoons van mijn gastmoeder, want het is hier elke dag echt over de 40 graden, iedereen zit dus de hele tijd binnen omdat daar airco is, of je moet dus in een zwembad zijn want anders kun je echt niet buiten zijn. 's avonds zijn we naar de Walmart geweest en hebben we schoolspullen en een router gekocht. Mijn gastmoeder heeft namelijk alleen maar internet via de kabel en met die router kan ik ook op internet op mijn laptop dus dat scheelt! :D

De tweede schooldag was mijn verjaardag! Het was eigenlijk niet echt een heel bijzondere dag, want ik had niet echt het gevoel alsof ik jarig was. Ook had ik mijn eerste basketbal training. Dit was best wel zwaar, want we moeten allemaal nog in vorm komen volgens onze coach dus we moesten heel veel rennen. De andere meiden spelen allemaal al basketbal sinds groep 3 ofzo, dus die zijn heel veel beter dan ik, maar het gaat steeds beter dus dat scheelt! Toen ik thuis kwam van school had mijn gastmoeder een cake/taart voor mij gekocht en nog een pyjama van de Razorbacks (hét football team van Arkansas), erg leuk en die taart was echt heerlijk! Het was een chocolade cake met een laagje white cream erover heen!

Woensdagmiddag had ik mijn eerste dansles, want ik zit ook bij het Dance Team van de school. Helaas kan ik hier niet cheerleaden omdat die audities al voor de vakantie waren, dus daarom ging ik maar bij het dance team, ook leuk! Deze middag moest ik dus een dansje leren voor de volgende dag, want donderdag avond was er Pride Night. Dit was een avond waar alle cheerleaders, football spelers en het dance team geintroduceert werden. Dit was erg leuk en gelukkig ging het ook goed!

Het eerste wat ik vorig weekend heb gedaan is uitslapen! Door alle nieuwe indrukken, basketbal trainingen en natuurlijk het engels praten ben ik elke dag echt super moe aan het eind van de dag. Zaterdagochtend aten we chocolate gravy and biscuits en ik kan je vertellen, dat is echt heerlijk!
's Avonds kwam Emily mij ophalen en zijn we naar haar huis gegaan en hebben we eten gekookt en lekker op de bank gehangen. Zondag was de eerste keer dat ik hier naar de kerk moest. Ik weet natuurlijk niet echt hoe de kerk in Nederland is, maar hier in Amerika is het nog best leuk. Aan het begin van de dienst waren er van die mensen met van die jurken aan die gingen zingen, erg grappig! Na de kerk zijn we gaan eten bij Western Shizzle en verder hebben we niet echt iets heel bijzonders gedaan die dag.

De afgelopen week was echt heel zwaar, ik was nog steeds moe en omdat we van onze basketbal coach in vorm moeten komen, moeten we elke maandag, dinsdag, woensdag en donderdag ochtend van half 7 tot half 8 trainen en moeten we cross country doen (hardlopen) en onze schiettechniek verbeteren. Dan hebben we natuurlijk het 4e uur gewone basketbaltraining en op maandag heb ik na school nog training van kwart over 3 tot half 5. En omdag ik natuurlijk ook nog bij het dance team zit, heb ik dinsdag avond dansles van 6 tot 9, lekker vermoeiend dus!

Maandagavond na de basketbal training ben ik naar huis gegaan en gauw gedoucht en gegeten en toen kwam Cassady mij ophalen en zijn we naar de Scrimmage geweest. Scrimmage is de eerste football game van het jaar en is een oefenwedstrijd. Ondanks dat de Hackett Hornets het goed deden hebben ze verloren, maar het was erg leuk om voor het eerst een echte football wedstrijd te zien!

Donderdagmiddag na school zijn we weer even downtown geweest om danskleren en schoenen te kopen en om andere spulletjes te halen (:
Vrijdag na schooltijd zijn we gaan kijken naar Brooke en Kartner hun nieuwe mobile home. (Brooke is de kleindochter van mijn gastmoeder en Kartner is haar zoontje). Heel veel mensen hier hebben weining geld en wonen in een mobile home. Hier in de omgeving staan ook een aantal super grote en mooie huizen, maar de meeste mensen wonen in een relatief klein huis of in een mobile home en overal is de inrichting erg oud, zelfs in die super grote en luxe huizen. Amerikanen hebben gewoon geen smaak qua inrichting denk ik :p
Nadat we langs Brooke waren geweest zijn we 's avonds naar een echtpaar geweest die mijn gastmoeder kent en hier hebben we 's avonds gegeten. Dit echtpaar had vroeger ook een exchange student gehad uit Rusland en die was er ook, want die woont nu hier in Fort Smith. Ook was Nancy er (een vriendin van mijn gastmoeder) en haar 2 exchange studenten. Eerst had ze alleen Violet uit Belgie, maar ze heeft nu ook nog een andere; Yoena uit Korea. Phylis en ik hadden chocoladecake als toetje gemaakt en die was echt heerlijk!

Vandaag ga ik lekker uitrusten en vanavond gaan we naar de kerk omdat er een feestje is en iemand die we kennen treed daar op met zijn bandje.
Morgenochtend gaan we eerst naar de gewone kerk en 's middags ga ik met Violet naar de tienerkerk waar zij heen gaat en gaan we voetballen en volleyballen (:
Aankomende week heb ik weer dezelfde trainingen als dat ik deze week had en dinsdag moet ik extra hard trainen met dansles, want deze vrijdag moeten we optreden bij de eerste echte football game. We moeten dansen op het liedje Proud Mary van Tina Turner.
Ook heb ik vrijdag nog een feestje van Tara, want die was gisteren jarig. Na school gaan we naar haar huis en gaat haar moeder voor ons koken. Ze houdt ervan om te koken en van wat ik gehoord heb is het super lekker dus ik ben benieuwd! Daarna gaan we met zn allen naar de football game en na de game gaan we naar de bios en blijven we slapen bij haar thuis!

Ik ben beniewd wat ik allemaal nog ga beleven, ik hou jullie op de hoogte! Have fun xxx

Amerikaanse verbazingen/weetjes:
- iedereen drinkt hier uit xxxxxxxl glazen met super veel ijsklontjes
- iedereen geeft complimentjes over alles
- auto's hebben alleen een kentekenplaat op de achterkant van de auto
- er zijn hier heel veel grote beesten en sprinkhanen en soms kan je buiten elkaar amper verstaan doordat ze zoveel geluid maken
- niemand heeft echt een achtertuin, het is allemaal een open grasveld waar gewoon wat huizen op staan
- Amerikanen houden echt van eten!

  • 27 Augustus 2011 - 19:23

    Mams:

    Heey Schat!!!

    Druk, druk, druk, dus:D
    Nou, klinkt in ieder geval wel heel gezellig wat je allemaal doet, zeg!
    Wel zwaar al die trainingen, maar wel goed om al je hamburgers weer mee weg te krijgen, haha!!:P

    Gelukkig had ik je nog even gesproken met je verjaardag, want het was wel heel vreemd zo, maar ja, zo gaat dat hé?! Wel lief van Phyllis dat ze er nog wat bijzonders van heeft gemaakt nu niemand anders dat kon doen!:)

    Nou, Lief, ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Gezellig weekend verder en suc6 maar weer met alles deze week!

    Een hééééééééééééééééééééle
    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZ


  • 27 Augustus 2011 - 19:38

    Oma En Opa :

    Nou Kirsten blij dat we iets van je horen,ik dacht al vermaakt ze zich wel? maar zo te lezen gaat dit wel goed .Nou wat een drukte zeg !!
    En s,ochtends zo vroeg al .Ga je op tijd naar bed? Of is het daar ook zo heet op je kamer of heb je airco?
    Merken jullie nog iets van de orkanen die zo hevig zijn ,zelfs in New York hoorde ik .
    Ben blij dat ik even kan zien op de foto,s hoe het er een beetje uit ziet .
    Nou leuk dat ze nog aan je verjaardag hebben gedacht en wat een mooie taart en nacht gebeuren . Wel aardige mensen zo te merken . Dus de school is anders dan hier ? leuk dat ze meer complimenten maken kunnen we hier ook wel mee beginnen inplaats van je Oma een beetje uitlachen !!!is die gast moeder ook zo? of ben ik alleen maar zo.
    Nou meid ik hoop dat je het naar de zin hebt en dAt je een goeie baskerballer word en mooi kan dansen je kunt als je weer thuis bent wel een demonstratie geven .
    Hier is het weer pet veel regen .We hebben Joah en pepijn het weekend hier Gerja en Gerard zijn een weekendje weg. Nou die Joah is een drukte maker hoor. blij dat hij s,avonds lekker in zijn bedje ligt . S,morgens in alle vroegte alweer bij ons in bed .
    Nou lieverd veel plezier en rust af en toe lekker uit . Eten die Amerikanen echt zo vet en ook Veel??
    P.s we zijn nog wel even bij je thuis geweest met je verjaardag maar ja niks geen taart!!!.
    Liefs en een dikke zoen van ons
    Opa en Oma

  • 28 Augustus 2011 - 00:34

    Anna:

    Kirsten!

    Ik ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik zag het fotoboek staan op de foto, leuk dat je het meegenomen hebt :) Heb je al vrienden gemaakt daar? Wel een raar gevoel dat je zo ver weg zit!

    Ik las op Twitter dat je nu ook op WhatsApp kunt in je huis dus ik spreek je snel!

    xxx Anna

  • 28 Augustus 2011 - 01:30

    Richard R:

    Hey Kirsten!

    Ik zal je volgen, leuk dat veel dingen overeen komen met het deel van waar ik zat! Jij hebt gelukkig wel beter weer en geen last van de orkaan. Geniet van je studie jaar en je zal vast nog vaak in verbazing vallen:)
    Groetjes

  • 28 Augustus 2011 - 08:32

    Selina:

    Hee Kristen!

    Zo hé! In Amerika, wat gaaf!
    Leuk om je verhalen te lezen(+de weetjes over Amerika!:P) en foto's te zien. Ik hoop dat je een leuk jaar krijgt. Genietse!

    Liefs,

    je nicht xxx

  • 28 Augustus 2011 - 18:07

    Gerja:

    Wat heb je alweer ontzettend veel meegemaakt. Super hoor, dat je aan zoveel meedoet en vanalles probeert! Erg leuk om al die foto's te zien. Het lijkt echt als in van die Amerikaanse series op tv. Wel apart om elke dag hetzelfde rooster te hebben. Maar al dat basketballen en dansen maakt het wel erg leuke dag, zeg! Geniet van alle nieuwe indrukken en ik ben benieuwd naar alle verhalen. Liefs Gerja

  • 28 Augustus 2011 - 18:31

    Trudie:

    Hey Kirsten,

    Wij of grootendeels ik denk ik, ha ha, volgen ook jou reisverhalen ! Ik vind het erg leuk om te lezen en zie dat je al van alles beleeft hebt. Ik ben op jou verjaardag ook nog even bij je ouders langs geweest, maar zoals je oma al schreef geen taart te bekennen hoor !! ha ha Gelukkig had jij daar wel een hele mooie en zoals ik begreep ook een hele lekkere taart !! Zo te lezen heb je het daar wel naar je zin en beleef je veel nieuwe dingen. Nou geniet er maar lekker van en rust af en toe maar even lekker uit van al die nieuwe indrukken.

    Groetjes, Trudie en fam.

  • 29 Augustus 2011 - 09:15

    Sanne Tigelaar:

    lief zusje !
    Wat weer een verhaal! Echt super leuk om dat zo te lezen! Nu is het elke keer andersom hea haha.
    Maar volgens mij heb je het daar erg naar je zin ! Gelukkig maar!
    Die foto's zien er ook erg leuk uit! En gelukkig heb je zoveel internet, dat we flink kunnen contacten!
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag hea! hahah. Nou je weet gelukkig wel dat ik aan je gedacht hebt! Ik had je nog wel een smsje gestuurd naar je Nederlandse nummer, want wist je Amerikaanse nummer natuurlijk niet!

    Nou tot het volgende verhaaltje maar weer! En heel veel plezier nog en succes op school!

    kussssssss xxx

  • 29 Augustus 2011 - 09:16

    Sanne Tigelaar:

    Je hebt nu wel een mooie pyjama om in te slapen hahahaha ;)

  • 30 Augustus 2011 - 18:59

    Evelien Van Dellen:

    Jeetje wat druk heb jij het! Respect hoor! Geniet ervan!! Kijk uit naar je volgende verslag. X

  • 31 Augustus 2011 - 18:22

    Familie Koen:

    Wat een leuke verhalen van je nieuwe school en leuke foto´s.
    De Amerikanen maken het sávonds laat zeker, omdat het zo warm is.
    Leuk zeg om de cultuur van Amerika te proeven. Veel plezier daar.
    Marjan

  • 01 September 2011 - 10:07

    Trienke:

    Heey Kirsten!!

    Zo....jij hebt het wel druk zeg! Maar zo te lezen bevalt het allemaal wel!! Is toch altijd weer afwachten!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!! Echt leuk om te lezen! :D

    Xx

  • 01 September 2011 - 10:22

    Iris:

    pff wat een drukte met sport man! Je hebt zo'n beetje nog meer sport dan mij haha! Hopen dat het een beetje vol te houden is. Leuk om al die typische Amerikaanse dingen te lezen! Op de foto's ziet alles er ook echt zo uit als in die high school films haha! Hoop dat je een beetje contacten kunt maken op school! Maar volgensmij zit dat wel goed! Mooie taart trouwens wauwie!:D Nou ben benieuwd naar je volgende verhaal hoor!

    Liefs!

  • 03 September 2011 - 21:36

    Petra VanWijngaarden:

    Leuk om je verhalen weer te lezen en de foto's te zien, fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Wij zijn onderhand weer richting het noorden aan het rijden, tja eens komt er een eind aan de zomervakantie, haha.
    We staan nu in Cornillon in de Ardêche, morgen door naar Pont d'Ain net boven Lyon en dan de volgende dag staan we nog een dagje onder Metz en dan echt door naar huis. Martin zal zich er wel op verheugen dat we weer thuis komen, haha, hij en zijn broer zullen nog wel moeten soppen en opruimen hahaha....
    We wensen je veel plezier met basketballen en dansen de komende tijd.
    Groetjes, Petra van Wijngaarden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 51742

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: