New York Camp en arrival - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu New York Camp en arrival - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

New York Camp en arrival

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zo ver, voor 10 maanden naar amerika!
Eerst duurde het heel lang met het inchecken en toen had mijn koffer ook nog eens 3 kilo overgewicht dus moest ik er iets uit halen, wat allemaal dus erg lang duurde. Toen alles ingecheckt was moesten we gauw boarden, want daar waren we al te laat voor, dus heel snel afscheid van iedereen genomen.Om 11 uur vlogen we dus en om ongeveer half 2 kwamen we aan, nadat we 8,5 uur gevlogen hadden, dus dat was wel even raar.
Toen hadden we natuurlijk nog de paspoort controle wat ook erg lang duurde en we moesten nog wachten totdat er een groep van 32 duitsers geland waren, echt super veel!
Uiteindelijk toen iedereen er was gingen we met de bussen richting het hotel. De voorkant en de lobby van het hotel waren echt super mooi, maar zodra je een verdieping hoger ging was het allemaal een beetje oud, maar het was opzich wel een heel mooi en goed hotel!
Ondanks dat we dus heel erg moe waren, gingen we 's avonds nog een soort van kleine sightseeing tour door new york gedaan en zijn we even gestopt bij de skyline, dat was echt zo super vet en mooi! Daarna zijn we direct gaan slapen omdat we voor ons doen al heel erg lang op waren.

De eerste echte dag in New York city was super vet, het was erg indrukwekkend en ik heb natuurlijk al veel dingen gezien op foto's maar in het echt is het veel indrukwekkender omdat het allemaal zo groot is. We zijn die dag eerst naar times square gegaan hier kregen we vrije tijd om te doen wat we wilden. Daarna gingen we naar Rockaffely Centre, hier kon je uitkijken over heel new york, dat was ook echt heel erg mooi. Na de bezichting van Rockaffely Centre zijn we naar 5th Avenue gegaan, dit is bij Central Park. Hier kregen we weer vrije tijd dus toen zijn we eerst even een kijkje gaan nemen in Central Park wat erg raar was, want het is echt groen en je krijgt het idee alsof je in de bossen zit, terwijl je gewoon midden in de stad zit. Hierna zijn we nog eventjes gaan shoppen op 5th Avenue. 's Avonds gingen we uit eten bij Planet Holleywood en hier hebben we een cheeseburger gegeten, want eigenlijk hadden ze ook niet echt iets heel anders :p. Wat wel erg raar is, is dat ze in Amerika echt bekers op tafel hebben staan van een halve liter en zodra hij half leeg is wordt hij gewoon weer automatisch bijgevuld door de bediening. Na het eten zijn we nog eventjes gaan kijken op times square wat nog mooier is als het donker is en hierna zijn we doorgelopen, terug naar het hotel. 's Avonds hebben we nog even bij anderen op de kamer gezeten en kussengevechten gehouden :p en daarna zijn we gaan slapen.

De derde dag was very nice! We werden 's ochtends met een hummer limo! naar de boot gebracht die naar het liberty island ging. Toen zijn we dus met de boot naar het vrijheidsbeeld gegaan en hier hebben we een tijdje rondgekeken op het eiland. Om 1 uur gingen we weer met de boot terug en gingen we een stuk lopen door New York city. We zijn ook langs het WTC gelopen, die ze nu opnieuw aan het bouwen zijn, dat was erg indrukwekkend. Later zijn we doorgelopen naar South Street Seaport en hier hebben we ook nog even geshopt, maar er waren niet heel veel leuke winkels. 's Avonds zijn we weer met de metro terug gegaan naar times square en hier hebben we gegeten bij de applebees. Om 9 uur moesten we weer in het hotel zijn om onze vluchten te checken. Hierna zijn we nog even bij elkaar op de kamer gaan zitten en daarna zijn we gaan slapen.

Op de vierde en laatste dag in New York konden we kiezen wat we wilden doen. Je kon naar Soho gaan, je kon gaan hardlopen in Central Park, je kon shoppen op 5th Avenue of je kon naar museums gaan. Wij hadden ervoor gekozen om naar Soho toe te gaan. Hier gingen we dus heen met de metro en hebben we de hele dag geshopt. Rond een uur of 4 waren we weer terug gegaan met de metro en toen hadden we tijd tot 6 uur om onze spullen allemaal een beetje bij elkaar te pakken, alvast voor morgen. Om 6 uur gingen we weer lopen naar times square om weer te gaan eten bij Planet Holleywood. Hierna hebben we nog even in wat winkels gekeken op times square en hebben we crack nailpolish gekocht, dit is erg grappig, want dan moet je een laag nagellak aanbrengen en daarna die crack nailpolish en dan gaat die bovenste laag inkrimpen waardoor je een heel mooi effect krijgt. 's Avonds hebben we nog een hele tijd gekletst en uiteindelijk gingen we toch maar slapen omdat we de volgende ochtend weer vroeg op moesten.

De vijfde dag ging om kwart voor 5 de wekker, omdat de bus van Lyra erg vroeg ging. We hebben haar dus uitgezwaaid en daarna onze eigen spullen gepakt, want onze bus ging om 8 uur. Rond een uur of 9 waren we op het vliegveld en moesten we inchecken en zo. Om 10 voor 11 ging mijn vlucht richting Memphis, die 3 uur duurde en vervolgens moest ik 1.5 uur wachten voor mijn vlucht naar Fort Smith die nog een uurtje duurde. Toen ik dus aankwam op Fort Smith stond mijn gastmoeder daar samen met de hele familie en ze hadden posters met: welcome to the Lane family! dat was erg leuk. Nadat we de bagage hadden opgehaald zijn we naar een restaurant gegaan om te eten en daarna zijn we doorgegaan naar haar huis. Het is best wel een klein huis, vergeleken met Nederland en best wel afgelegen en ook echt super oud, maar wel leuk. Een vriendin van mijn gastmoeder heeft ook een exchange student uit Belgie, dus dat is super leuk. Ze praat alleen niet echt Nederlands, dus we moeten wel Engels met elkaar praten.
's Avonds zijn we nog eventjes langs mijn school gereden om te kijken en daarna nog doorgegaan naar de Walmart om boodschappen te doen. Mijn school is erg klein, er zitten ongeveer 400 leerlingen op, maar toch is het ook best wel weer groot omdat er allemaal sportvelden omheen zitten.

Vandaag werd ik pas om 10 uur wakker omdat ik erg moe was van alle nieuwe dingen en de reis natuurlijk ook. Ik heb toen ontbeten en even op msn gezeten en contact gehad met Nederland! Hierna ben ik met de kleindochter van mijn gastmoeder (Pachence) en die andere exchange student (Violet) naar de shopping mall geweest en hier hebben we de middag gespendeerd. Net heb ik aardappels met salade en corned dog gegeten. Corned dog kende ik niet, maar het is een soort van hotdog op een stokje, erg raar maar wel lekker :p
In het begin was ik best wel overrompeld door alle mensen die er waren en alles was nieuw, maar ik ben er nu al een beetje aan gewent en het voelt al een beetje als mijn eigen huis, dus dat is al goed!

Morgenochtend begint mijn school en als het goed is zit ik in Senior Year dus dat is natuurlijk super leuk, maar ik moet 's morgens eerst nog even met een vrouw praten over welke vakken en welke sport ik ga kiezen. Ik heb er erg veel zin in en ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volgen en soms een reactie plaatsen :)

See you later xxxx

  • 15 Augustus 2011 - 06:45

    Robjeee:

    Hey kersjeee :d!

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt haha. Je moet als sport toch maar voetbal kiezen en in een ajax shirtje rondlopen xd. Btw die foto's zijn echt om jaloers op te worden... xd ziet er echt super uit allemaal!
    Succes op je eerste schooldag vandaag en we spreken elkaar nog wel!

    Groetjes robjeeeeee xd


  • 15 Augustus 2011 - 06:46

    Sanne Tigelaar:

    Lief zusje !
    Vette verhalen weer hoor ! En als ik die foto's zie in New York ben ik zoooo jaloers haha !
    Maar wel cool hoor dit alles !
    Ik hoop dat je het ook leuk gaat krijgen op je nieuwe school voor dit jaar ! En leuk krijgt bij Sillypilly. hahaha.

    kusssssssssssssss xx

  • 15 Augustus 2011 - 07:06

    Trienke:

    WAUW!
    Dit gaat echt een ervaring worden om nooit te vergeten! Echt heel mooi daar in NY!
    Lekker genieten en heel veel plezier op je 1e schooldag!

  • 15 Augustus 2011 - 07:38

    Mark F:

    Geweldig meid!
    Ik wens je een fantastische tijd toe. Je zal nog aardig versteld staan van die rare Amerikanen. Een weekje weg en al zo veel nieuwe ervaringen.
    Geniet ze,
    Groetjes,
    Mark F(?)

  • 15 Augustus 2011 - 12:40

    Anja En Hans:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je al zoveel hebt bekeken de eerste paar dagen en dat je een leuk gastgezin hebt wat natuurlijk erg belangrijk is Kirsten veel plezier verder en ik kijk uit naar je volgende reisverslag o ja voor ik he morgen vergeet Gefeliciteerd alvast met je verjaardag. gr hans en anja

  • 15 Augustus 2011 - 15:23

    Mams:

    Heey American Sweety,

    Khad je natuurlijk al op MSN gesproken, maar zo in je verhaal met de foto's erbij is het nog veel COOLER!:D
    Ben blij dat je het zo leuk hebt gehad in NY en nu op naar je Highschoolyear!
    Hoop dat je, ondanks dat het zo oud en afgelegen is, het toch in ENORM naar je zin krijgt in Hackett. De 1ste indruk van Phyllis is in ieder geval goed en dat is het belangrijkste. Nu nog je school en medeleerlingen, hopelijk zal dat ook goed zijn en krijg je er leuke vrienden bij!

    Sanne is nu op weg naar Hongarije, dus papa en ik zijn voor het eerst in 21 jaar zolang alleen!:)

    wel raar hoor, dat je er dit jaar weer niet bent met je verjaardag. Gelukkig hebben we hiermee vorig jaar al een voorproefje gehad, alleen ben je er nu dan niet over een weekje!:(

    Nou, Lieverd een héééééééééééle Fijne Verjaardag!!!

    ALVAST EEN HELE DIKKE VERJAARDAGSKUZZZZZZZZZZZZZZZZ
    (L)HOU VAN JOU(L)
    Mams

  • 15 Augustus 2011 - 17:17

    Iris:

    Hoi Kirsten!

    Super leuk om dit alles te lezen. Het lijkt me evht geweldig daar! Alles zo groot en anders. je weet natuurlijk niet wat je ziet! Ik ben heel benieuwd hoe je eerste schooldag was, dus kan niet wachten tot je een nieuw verhaal hebt geplaatst! Hoop dat je snel vrienden hebt gemaakt op je nieuwe school! ben benieuwd welke sport je gaat kiezen en welke vakken! De foto's zijn echt super gaaf!

    Je gaat het vast super krijgen!
    En alvast een heeeele fijne verjaardag! Moeten het volgend jaar maar extra hard vieren!

    Liefs Iris! :D

  • 15 Augustus 2011 - 17:33

    Oma En Opa :

    Hallo Kirsten wat geweldig veel heb je al mee gemaakt in z,on korte tijd .Nou we zijn blij dat je het nu al naar je zin hebt .
    We hopen dat je het op je nieuwe school ook lukt .Want als je net zulke lange verhalen kan vertellen als nu dan kunnen we nog even voor uit .Veel succes en liefs van ons .En alvast een goeie verjaardag gewenst
    Een paar dikke zoenen omdat je jarig bent
    Opa en Oma

  • 15 Augustus 2011 - 21:01

    Danielle:

    Heeee lieve kir,
    Leuke foto's & wat een leuk verhaal, hihi. Super dat je het zo naar je zin hebt. & dat kussengevecht is ook echt iets voor jou hahaha ;p Heel veel plezier op je nieuwe school! Ben benieuwd naar je volgende verhaal & wat voor vakken je krijgt enzo ;p Kussssssssssss (L)

  • 15 Augustus 2011 - 21:04

    Danielle:

    & natuuuuurlijk
    HAPPPPY BIRTHDAYYY!
    fijneeee verjaardag, hihi zal wel een verjaardag zijn die je nooit vergeet! veeeel plezier! (L)(L)(L)

  • 16 Augustus 2011 - 02:18

    Martin:

    Ik heb je net al een smsje gestuurd vragen over je eerste schooldag (A)
    Ik hoop dat alles goed verloopt en je het
    erg naar je zin hebt bij Silly! Ik ben op dit moment, 2 of 3 uur te vroeg met het feliciteren van je verjaardag, maargoed, beter te vroeg dan te laat ;p Ik wens je een hele fijne verjaardag, hopelijk krijg je ook een hele grote taart met 17 kaarsjes! (A) Heel veel plezier verder en we spreken elkaar hopelijk binnenkort weer! xxxxxxxxx (L)

  • 16 Augustus 2011 - 10:52

    Mams:

    HEEY SWEET 17,

    :DHAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
    HAPPY BIRTHDAY,HAPPY BIRTHDAY, HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!:D

    Mis je vandaag best wel, hoor!
    Hoop dat je een hele fijne verjaardag hebt, Lieverd!!!
    We horen weer!!!

    Een HELE DIKKE, DIKKE, DIKKE KUZZZZZZZZZZZZ

  • 19 Augustus 2011 - 19:23

    Gerja:

    Hoi, wat een geweldig verhaal!! We komen net terug van vakantie en ik was erg benieuwd hoe je reis was gegaan. Wat al een belevenissen zeg... New York misschien toch maar bij mijn wensen lijstje voegen, want de foto's zijn super! Een hele fijne tijd en ik ben benieuwd naar je belevenissen op school. Ik ben zo trots op je dat je dit gewoon doet, knap hoor!
    Liefs Gerja

  • 22 Augustus 2011 - 15:35

    Timoooootjee:

    Kirsteeeeeeeeeeeeen!!!

    Wat super vet zeg allemaaal!!
    hoe is het op school daar? Lukt het een beetje met het Amerikaanse taaltje?
    Wat een prachtige foto's allemaal! Echt super mooi en groot!
    Ik mis je wel een beetje hoor(A)

    Nou ik hou je blog in de gaten!
    ik hoor snel van je!

    Dikke kusss!

  • 23 Augustus 2011 - 12:49

    Petra VanWijngaarden:

    Dag Kirsten,
    Ik heb je verslag even gelezen en ik begrijp hieruit dat je het erg leuk vindt. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen!
    Groetjes vanuit Saint Jean Pla de Corts in Zuid Frankrijk tegen de Spaanse grens aan, tja want wij zijn nog steeds op vakantie......
    Volgende week nog een paar dagen aan de Middelandse zee en dan gaan we langzamerhand terug naar Nederland.
    Groetjes en veel plezier daar!

  • 26 Augustus 2011 - 15:14

    Fam. Koen:

    Prachtige foto´s. de cheese burgers
    smaken daar wel zeker.Ik ben haast jaloers op je, maar niet meer om naar school te gaan. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt. wij waren net terug van vakantie, ik moest eerst even jou verslag lezen ik had al wat van je moeder gehoord.
    Groetjes Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 51702

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: