End of basketball and the beginning of softball - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu End of basketball and the beginning of softball - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

End of basketball and the beginning of softball

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

29 Februari 2012 | Verenigde Staten, Fort Smith

Na homecoming is er al weer een hele boel gebeurd. Het einde van het basketbal seizoen zat eraan te komen en tijdens onze laatste thuis wedstrijd was het senior night. Tijdens dit worden alle seniors die te maken hebben met basketbal in de spotlight gezet zeg maar omdat het de laatste wedstijd thuis is. De juniors en sophomores in ons team hadden de kleedkamer helemaal mooi versierd en ze hadden snacks gekocht en zo konden we een eigen prive party houden in onze kleedkamer, dus dat was echt super leuk van hun!
In onze competitie zaten 7 en wij zijn 3e gewonnen. We wilden eigenlijk gaan voor de 2e plaats, maar dat is het helaas net niet geworden. We stonden gelijk samen met County Line, dus om te beslissen wie 2e en wie 3e is geworden gaan ze kijken naar andere statistieken. Als eerste gaan ze kijken naar hoeveel wedstrijden ieder had verloren en het bleek dat we beiden 3 wedstrijden verloren hadden. Daarna gingen ze dus kijken naar hoe vaak ze van ons, en hoe vaak wij van hun hadden gewonnen. Nou het bleek dat wij 1x van hun hadden gewonnen en hun 1x van ons. Hierna kijken ze met hoeveel punten ieder had gewonnen. Wij hadden met 3 punten van hun gewonnen en hun hadden met 3 punten van ons gewonnen. Het laatste waar ze dan nog naar kunnen kijken is hoeveel wedstrijden ieder heeft gewonnen met 10 punten of meer. Wij hadden alle andere wedstrijden gewonnen met 10 punten of meer en hun hadden alle andere wedstrijden gewonnen met 10 punten of meer. We waren dus echt gewaagd aan elkaar dus toen gingen ze maar met kop of munt beslissen wie 2e en wie 3e was. Hierbij verloren we dus waardoor we de 3e plaats kregen in de conference. Iedereen gaat door naar de District tournament en hierin zijn we weer 3e geworden, wat goed genoeg was om naar de regional tournament te gaan. Onze eerste wedstrijd hierin was tegen magazine en we stonden de hele tijd voor, maar aan het einde hebben ze toch van ons gewonnen, een beetje jammer want als we dat hadden gewonnen dan waren we de eerste meisjes team geweest die het tot het state tournament had gemaakt! Dit was dus onze laatste wedstrijd en hiermee eindigde het seizoen.

Gisteren startte het softbal seizoen en het gaat waarschijnlijk redelijk moeilijk worden omdat we veel trainen, maar ik heb er echt super veel zin in, want ik ben veel beter in deze sport dan basketbal en het is ook veel leuker. Basketbal heb ik nooit echt super leuk gevonden, maar ik moest toch iets doen om niet zoveel aan te komen! haha :) Tijdens het 4e uur op school hebben we dus geen basketbal training meer, maar we gooien gewoon de bal over de hele tijd en na school hebben we elke dag training van half 4 tot half 6! 8 maart is onze eerste wedstrijd, ben dus erg benieuwd! De coach vindt in ieder geval dat ik aardig goed ben dus hopelijk speel ik meer dan dat ik deed in basketbal haha.

In de tussentijd hebben ook nog andere avonturen beleefd. Zo hadden we vorige maand onze eerste echte sneeuwdag en ook de laatste waarschijnlijk want vandaag is het ongeveer 20 graden en aan het eind van de week kan het zelfs 25 graden gaan worden!
Terra en ik zijn dus de hele dag lekker buiten gaan spelen want we hoefden niet naar school toe!
Achter ons huis hebben we 'the mountain' en daar gingen we helemaal op naar boven klimmen. We waren natuurlijk super uitgeput omdat het erg stijl is en met sneeuw is het natuurlijk nog veel moeilijker, maar bovenop was het super mooi! :)
Op onze terugweg gingen we nog door een veld met stieren en we hadden ze eerst niet gezien, totdat ze ons gingen achtervolgen, dus terra werd bang en sprong over 2 hekken, 1 prikkeldraad en 1 hek met van die vierkantjes en ik kwam niet meer bij van het lachen dus ik lag daar in het veld zowat op de grond omdat het er zo grappig uit zag :p. Rond een uur of 3 begon het alweer te regenen en de sneeuw was dus alweer weg 2 uur later, maar goed we hadden een leuke dag en hebben ons dus prima vermaakt.


Vorige week dinsdag hadden we ook een soort van party bij coach foster thuis. Ze hadden een cookie cake voor ons gekocht met black en gold icing erop en die zwarte icing was echt verschrikkelijk! Onze hele mond was zwart en dat leverde dus een paar hele mooie foto's op :D haha.

Voor de rest ga ik in het weekend altijd iets met vrienden doen en meestal blijf ik ergens 's nachts slapen, meestal bij terra of tara :)

Over 2 weken is het alweer voorjaarsvakantie en dan ga ik waarschijnlijk met Tara en haar ouders 2 dagen naar Branson en dan gaan we naar Silver Dollar City, een soort van attractie park en verder gaan we daar wat dingen bekijken enzo. Verder week ik nog niet echt wat ik verder ga toen tijdens de voorjaarsvakantie, maar ik bedenk altijd wel iets om te doen, want vrije tijd en stil zitten ken ik niet! haha
Ik heb trouwens ook een prom dress gekocht en de foto heb ik bijgevoegd bij de foto's. Ik heb hem op het internet gekocht, dus ik krijg hem pas over iets van 4 weken, maar ik ben in ieder geval super excited! haha

Ik ben net thuis gekomen van training, de 2e dag, en ik begin het nu toch echt al wel te voelen hoor! Vanochtend had ik niet zoveel spierpijn, maar nu, nadat we weer hebben getraind voel ik echt dat ik morgen wel lekker veel spierpijn ga hebben, maar dat maakt niet uit, want het is echt super leuk!

Omdat we dus zoveel trainen en wedstrijden hebben weet ik niet wanneer mijn volgende verslag gaat komen, maar ik zal proberen iedereen op de hoogte te houden!

  • 29 Februari 2012 - 09:01

    Iris:

    Wat een hoop sporten doe je daar joh! Hadden wij maar high school in Nederland, volgensmij heb je dan echt de tijd van je leven!
    Die jurk die je hebt gekocht is echt super mooi! Je kunt er zo mee na een chique feest! :D
    Nou ik zou zeggen, geniet er nog even van want voor je het weet zit je alweer in nederland!

    Liefs

  • 29 Februari 2012 - 10:44

    Oma En Opa :

    Hallo Kirsten leuk om weer even iets van je te horen .
    nou jullie hebben dus 1 dag sneeuw gehad .nou het is hier wel even flink winter geweest . ze hebben hier sinds 16 jaar weer een bruggen tocht gehad .Erg gezellig en leuk iedereen weer op de schaats . Het is nu voor bij en raar weer hier nu .
    We hebben het allemaal druk .Iedereen is hier op wintersport behalve Cee en Evelien Wij passen op Pepijn en die is een beetje ziek .
    Opa is gisteren nog met Bombari naar Steenwijk geweest . De nieuwe Kolk is bijna klaar dus als je terug bent is alles anders in Assen . Je moeder is druk met opa die verhuizen gaat. dus als je terug bent heb je weer allerlei andere dingen .Sanne is druk met de kamer bezig . en druk met werken . volgende week heb ik een High tea geregeld voor tante Hilly die wordt 65 dus even feest .
    Nou meid lekker bezig gaan en tot weder horen .
    Liefs van ons
    Opa en Oma

  • 29 Februari 2012 - 10:59

    Cees Willem :

    HEy Veel succes met de het nieuwe seizoen!

  • 29 Februari 2012 - 18:47

    Mams:

    blijft heel leuk om te lezen en al die foto's weer te zien, dus ik hoop niet dat je het zo druk krijgt dat schrijven niet meer lukt :P

    Wel ontzettend leuk dat het nu softbal wordt, vond ik vroeger ook zóóóóóó leuk :D

    Tijd vliegt voorbij nog 2½ maand en dan ..........
    We hebben er zoveel zin in!!!

    Top dat je met Tara meegaat in de voorjaarsvakantie!

    Nou Lieverd, als ik je niet meer spreek voor je weggaat,dan wens ik je alvast heel veel Plezier en geniet ervan!

    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZZZ

  • 29 Februari 2012 - 21:07

    Elsemiek:

    heee kirsten ik volg je verslagen altijd nog hoor! vind het heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! al zin om weer naar nederland te komen of wil je daar wel blijven wonen haha veel plezier nog daar kirs!! XXX

  • 29 Februari 2012 - 21:20

    Janka:

    Heee, Wat maak je allemaal leuke dingen mee zeg! Ik ben toch best wel jaloers op je ahah ;p Wat grappig dat je gaat softballen, Lieke en ik beginnen daar ook net mee maar dan in Nederland natuurlijk :) Nog heel veel plezier daar, en succes!
    xxJanka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 51737

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: