Homecoming '12 - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu Homecoming '12 - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

Homecoming '12

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Februari 2012 | Verenigde Staten, Fort Smith

Alweer een maand niks geschreven, voor mijn gevoel schreef ik dat vorige verhaal een week geleden...
Deze maand ging zo snel voorbij, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo super veel gedaan heb, het is alleen allemaal super druk. makes sense huh :) haha

Om te beginnen is het basketbal seizoen natuurlijk nog steeds bezig en dat is toch echt een stuk intenser dan je zou denken!!
Elke dinsdag en vrijdag hebben we een basketbal wedstrijd, soms is het een thuis wedstrijd en soms een uit wedstrijd.
Omdat onze school een 2A school is (scholen zijn ingedeeld in categorieen gebaseerd op hoe groot ze zijn) en er niet veel scholen in de regio zijn die 2A zijn, moeten we vaak ver rijden. Zo hadden we 1 week dat we op dinsdag tegen Decatur moesten spelen, wat 2 uur en 45 minuten reizen is en op vrijdag moesten we tegen Eureka Springs spelen, wat 3 uur reizen was. Gelukkig hebben we deze wedstrijden wel gewonnen en we kregen eerder vrij van school omdat de wedstrijden om 5 uur begonnen en we er anders niet op tijd waren :).
Dit jaar is ons team erg goed! We staan momenteel gedeelde 2e plaats, maar we maken nog een goede kans om de 2e plaats te krijgen en dan kunnen we doorgaan naar de regionals en als we daar winnen dan kunnen we zelfs naar de state championship gaan! Om dit dus te kunnen bereiken trainen we veel voordat school begint en heel soms zelfs ook na school en natuurlijk tijdens het 4e uur. Erg veel vrije tijd hebben we dus niet, haha.

Deze maand had ik ook de dokters afspraak en vorige maand had hij mij een spuit gegeven voor mijn ontsteking in mijn knie en hij hoopte dat het daardoor weg ging, maar dit was niet het geval. Omdat het al meer dan 4 maanden geleden gebeurd was hadden ze maar met spoed een MRI aangevraagd omdat ze het zo snel mogelijk op wilden lossen. Vorige week woensdag had ik mijn MRI en afgelopen dinsdag kreeg ik de uitslag, maar ze kunnen er nog niet echt heel veel wijzer van worden.
De dokter dacht dat er een ontsteking binnenin mijn knie zat, maar dit was niet het geval, het was buiten mijn knie dus ze kunnen geen operatie doen om het op te lossen. Of dit goed of slecht nieuws is weet ik eigenlijk niet. Ze gaan nu in ieder geval eerst proberen om het weg te krijgen met medicijnen en een soort van fysiotherapie en over 6 weken moet ik weer terug naar de dokter om te zien of het geholpen heeft, dus dat is dan even afwachten.
Ik kan opzich alles wel met mijn knie doen en er is ook niks wat ik niet mag doen van de dokter, maar het ligt er dus aan hoe mijn knie zich gedraagt en wanneer het pijn gaat doen, het is nogal vaag :p.

Maargoed, ongeveer 3 week geleden moesten we mensen nomineren uit onze senior klas voor basketbal homecoming en ik was genomineerd samen met 8 anderen. Homecoming is een soort van ceremonie waarbij de meiden zich mooi opmaken en een mooie jurk aan doen.
Op onze school heb je football homecoming en basketbal homecoming. In amerika gaat iedereen naar dezelfde school, je hebt geen verschillende niveaus zoals TLW, HAVO, VWO enz. dus iedereen uit de buurt gaat gewoon naar Hackett High School en de klassen worden ingedeeld in welk jaar je slaagt. Zo zijn wij dus dit jaar "the class of 2012", wij zitten in de 12th grade en we zijn seniors en de 12th grade kun je vergelijken met de 6e klas, dat is hoe lang de middelbare school hier in amerika duurt. Het maakt dus niet uit of je slim bent of niet. vanaf the 7th grade ga je hier naar "high school" en the 7th grade kun je vergelijken met de eerste klas. The 7th, 8th en 9th grade (1e, 2e en 3e klas en de kinderen uit de 9th grade zijn "freshmens" ) is Junior High en de 10th, 11th en 12th (4e, 5e en 6e/"sophomores", "juniors" en "seniors" ) is Senior High.
Van elke klas worden er 2 kinderen geselecteerd voor Homecoming en die moeten zich dus aankleden in een mooie jurk enz. Je hebt dus 6 kinderen in Junior High die geselecteerd worden voor Homecoming en 6 kinderen in Senior High die geselecteerd worden voor Homecoming. Van de 6 Junior High kinderen wordt er 1tje gekroond tot Junior High Queen en van de Senior High wordt er 1 iemand gekroond tot Senior High Queen. Van de 9 personen die dus genomineerd waren van onze senior klas moesten wij dus allemaal gaan stemmen welke 2 we in homecoming wilde hebben en 2 mensen met de meeste stemmen waren dus geselecteerd voor Homecoming. Een dag later kregen we de uitslag en Bree Byers en ik waren de 2 die genomineerd waren door onze senior klas. the junior klas en the sophomores klas hadden ook ieder 2 meiden geselecteerd en afgelopen maandag was het dan zover, de homecoming dag! (Voordat het homecoming was had ik samen met Tara heel Fort Smith doorgezocht naar de perfecte jurk om te dragen en zoals het vaak bij mij gaat, in de laatste winkel vonden we de perfecte jurk die mij ook perfect paste!) Tijdens het eerste uur moesten we naar de gymzaal om te oefenen hoe we moesten lopen enzo tijdens de pep rally en tijdens de homecoming ceremonie 's avonds. het 2e en 3e uur hadden we gewoon les en tijdens het 4e uur was de pep rally. Een pep rally is altijd op de dag dat er een wedstrijd is en het gebeurd in de gymzaal. De cheerleaders doen hun cheers en het is om iedereen op te peppen voor de wedstrijd die later die dag is, maar omdat het vandaag homecoming was, werden wij (de homecoming maids) "voorgesteld" aan iedereen. Hierna kregen wij vrij van school om ons haar te laten doen en om ons op te maken enz. 's middags moesten we weer om kwart over 4 op school zijn en gingen we foto's maken en om half 6 begon de Homecoming ceremonie. Alle Homecoming maids liepen samen met hun vader tot het midden van de gymzaal en daarna moest je verder lopen met 2 jongens uit je klas, je escorts (die moest je van te voren selecteren en ze moesten basketbal spelen). Ik had gekozen voor Chris #22 en Joe #12(de exchange student uit Italie(: ) toen ze iedereen aangekondigd hadden maakten ze eerst de Junior High Queen bekend en toen werd ik toch best wel zenuwachtig.. en daarna, toen zij gekroond was, werd de Senior High Queen bekend gemaakt en dat was ik!!! :D en kreeg ik dus een kroon en een sash op, een bos bloemen en een basketbal gesigneerd door alle Senior High basketbal spelers.
Joe en ik hadden later ook bedacht waarom ik had gewonnen. Het is Homecoming '12, hij is speler #12 en ik ben speler #12 haha hoe toevallig!
Dit was dus echt wel het hoogte punt van de maand en het was echt erg leuk om mee te maken, vooral omdat niet veel deze ervaring zullen hebben!

Verder zijn Tara en ik begonnen met te gaan fitnessen. Nouja, we gaan soms met haar ouders mee, maar omdat we niet zoveel tijd hebben en we alleen kunnen als haar ouders gaan, komt het dus neer op 1 keer in 1.5 week ofzo, maar goed het is tenminste iets! haha
Vandaag in klas was ik aan het praten met Joe, van Italie en Mrs. Hester en toen bedachten we ons dat de tijd veel te snel gaat en de tijd gaat straks alleen nog maar sneller. Als het basketbal seizoen afgelopen is, is het al bijna het einde van februari en begint het softbal seizoen. Dan in het begin van maart kan ik alleen in de auto rijden en kan ik uitkijken naar de trip die ik waarschijnlijk ga doen in de voorjaarsvakantie en als ik dan terug ben van die trip dan is het alweer het einde van maart. In april moeten we alles een beetje afronden en op orde brengen voor onze graduation en dan in het begin van mei hebben we onze Senior trip. Als we terug komen van onze Senior trip dan hebben we onze laatste testen en de week daarna hebben we vrij en onze graduation.... Ja ik ga het allemaal echt wel missen hoor!

Het weer is hier nog steeds echt heerlijk, maar wel raar! Heel vaak kun je de maan zien om 3 uur 's middags en er zijn heel veel dagen waarop het niet echt bewolkt is, waardoor je een hele mooie zonsopgang of zonsondergang kunt zien, met super mooie kleuren en de bergen op de achtergrond! De foto die ik bijgevoegd heb, had ik gauw eventjes voor school gemaakt uit de voordeur, dus die is niet zo heel mooi, maar in het echt als je op de weg rijdt en je ziet de bergen met die zonsondergang, dat is echt zo super mooi! Overdag is het hier ongeveer nog steeds wel 15 graden, soms zelfs 20 en als het 5 graden is dan is dat echt wel koud! Op het weer zeggen ze wel dat de winter nog gaat komen, maar ik vraag het me af, we zullen zien....

• 03 Februari 2012 - 09:17

Opa En Oma :

hallo Kirsten,

Wat eem mooie foto,s en en een mooi verhaal !! Jij hebt maar lekker geluk daar om zo,n prinses te zijn !!!!!
    Je moet vast afkicken hier in Nederland zoveel aandacht dat is hier niet zo misschien moeten wij onze buitenlandse studenten ook maaar wat meer waarderen .
    Opa en oma hebben ook een paar keer studenten gehad 3 jaar achter elkaar . 2 uit Thechie en uit duitsland en uit Japan dat was nog het moeilijkst die kenden geen Engels dus kon je niet met hun praten maar ze waren erg lief en den erg hun best.
    Het is hier erg koud s,nachts -12 graden

• 03 Februari 2012 - 09:28

Opa En Oma :

Ik weet niet wat er gebeurde met de coputer maar ik haD EEN HEEL verhaal geschreven en het was ineens weg Jammer .
    Ik wilde vanmiddag gaan schaatsen maar ik ben mijn schaatsen kwijt samen met Joah en tijn maar het gaat hier nu heel hard sneeuwen ineens .
    Volgend weekend gaan we naar Delft en Leiden en naar een mooie optreden van sport en circus en dans ben benieuwd .In maar nog een week skieen met vrienden in OOsterijk daar heeft hun zoon een pension en in April een week naar Ameland en het weekend op Ameland gaan we onze 40 jaar nog vieren met alle kinderen behave helaas jij en nu moet Mauriche maar in jou plaats . In mei nog naar Zuid duitsland met de zussen en zwagers Van Opa die zoon van tnate Martha heeft daar een vakantie huis en in juli augustus naar Slovenie te fietsen .Dus veel uitstapjes en tussen door op Joah en Pepijn passen .Nou als je terug bent ken Pepijn bijna niet die loopt dan misschien al??? Nou meid je bent goed bezig jammer van je knie .Gerja heeft dit op jou leeftijd ook gehad en dit is van zelf over gegaan.
    Liefs opa en Oma

• 03 Februari 2012 - 20:05

Cees:

Hoi
    Wat leuk gefeliciteerd! Leuke foto' er bij! merk dat je er goed vermaakt. Mag je je tiara ook mee naar huis!? ;p
    Veel plezier nog daar!

• 04 Februari 2012 - 17:20

Richard R:

Hey Kisten, Leuk verhaal weer!
    Leuke foto's en super leuk dat je Homecomming queen bent geworden! Dat kan niemand anders in Nederland zeggen haha! Geniet van je laatste maandjes. Als je je schooltijd over moest doen wordt het dan een Amerikaanse of Nederlandse school?

• 04 Februari 2012 - 21:16

Mams:

YEAH!!! That's MY girl!!!! :D
    made out good stuff, hé!:)

idd, je knie, die gooit, jammer genoeg, een beetje roet in het eten
    maarja, so far, so good, een operatie is ook niet alles!

Oma zei vanmiddag al dat je volgens haar idd nog totaal niet zit te w888 op ons! Dat je het nog zo ontzettend naar je zin hebt!

Nou, lief,vind het geweldig dat je het nog zo naar je zin hebt en ben blij met deze update! :P
    Was alweer een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben.
    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZZZ

• 06 Februari 2012 - 10:40

Kimberley:

Heeeey nichtje

wat supper dat je de Queen bent geworden. En wat zijn de foto's mooi van je jurk.

Wel vervelend van je knie hoop dat ze snel iets kunnen vinden voor je dat je der geen last van hebt.

Gaat snel he de tijd alweer een maand voorbij maar je gaat nog heel veel leuke dingen doen en dan mag je zelf lekker autorijden leuk hoor.

Nou hier gaat ook alles goed hoor er ligt nu sneeuw en het vriest hier brrrr veels te koud.
    Ik zie je volgende avontuur wel weer verschijnen heel veel plezier en succes met basketbal en natuurlijk op school.

Heeel veeel kusssjes van je nicht

• 07 Februari 2012 - 07:53

Trienke:

Gefeliciteerd!!! En wat zie je er mooi uit!!

De tijd gaat idd snel, en zoals jij het verteld, ben je zo thuis!

Enjoy your time!

Liefs

• 18 Februari 2012 - 14:43

Selina:

Heej Kirsten!

Geweldig om je verhalen te lezen, wat maak je veel te gekke dingen mee! Echt super stoer van je, dit avontuur!
    Ben heel benieuwd hoe je Nederlands klinkt inmiddels!
    Prachtig zie je eruit in de jurk, echt wauw.

Heel veel liefs, je nicht Selina