Basketball season! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu Basketball season! - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

Basketball season!

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 December 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

Eindelijk maar toch is het basketbal seizoen aangebroken!
Dit is natuurlijk allemaal super leuk, maar soms ook wel erg vermoeiend, want coach Foster laat ons namelijk best wel veel trainen. We hebben natuurlijk elke dag al basketbal training tijdens het 4e uur, maar ook hebben we nu trainingen in de ochtend op dinsdag en donderdag van half 7 tot half 8 en op zondagavond hebben we ook nog eens training! De enige dag zonder basketbal is op zaterdag, maar daarentegen heb ik weer danstraining van half 8 tot 9 voor de nieuwe dansen voor het basketbal seizoen!
Omdat we nu dus best wel redelijk veel trainen is onze kleedkamer een soort van 2e huis. Als ik kleren thuis niet kan vinden dan weet ik dat ze daar zijn en vaak ga ik 's ochtends gewoon naar school in mijn pyjama en kijk ik wat voor kleren er daar in mijn kluisje liggen, haha.
21 November hadden we onze eerste wedstrijd, het ging super goed en we hebben natuurlijk gewonnen! Inmiddels hebben we al 6 wedstrijden gehad en de laatste wedstrijden moesten we tegen County Line die de beste in de competitie zijn. Die school heeft echt een hele grote schoolspirit en de laatste 5 minuten was het erg close qua de score. Dus het publiek riep allemaal tegen elkaar te schreeuwen, de cheerleaders hadden een soort van onderlinge competitie wie het hardst kon schreeuwen en ondertussen was de wedstrijd erg spannend, serieus het leek echt op van die wedstrijden die je in films ziet! en het leukste is nog dat we gewonnen hebben met 54-50 dus op dit moment staan we eerste!
Ik speel zelf nog niet zo heel veel, maar ik ben natuurlijk niet echt goed en ik zit nog steeds met mijn knie. We zijn laatst weer naar de dokter geweest en maandag heb ik een afspraak met de cardioloog zodat die er naar kan kijken en waarschijnlijk krijg ik dan een MRI omdat het nu al 10 weken geleden is dat het gebeurd is en ik er nog steeds best wel veel last van heb...

24 November was het thanksgiving en dat is niks anders dan 1 groot vreetfestijn. We gingen naar een boerderij ergens in de middle of nowhere en de hele familie komt daar altijd. 's ochtends vroeg heb ik een appelkruimeltaart gemaakt en phylis ging om 4 uur haar bed uit om de kalkoen in de oven te doen en de kip te bakken! Rond een uurtje of 11 gingen we met zn allen brunchen en daarna zijn we nog op hayride gegaan. Dit is gewoon een kar achter een tractor met hooi erop waar je dan op zit en dan ga je gezellig een ritje maken.
's middags toen we weer thuis waren kwam Terra hier en 's avonds zijn we naar walmart gegaan omdat het Black Friday was! Black Friday begint om 12 uur 's nachts en heel veel dingen zijn dan supergoedkoop dus het is echt een gekkenhuis omdat iedereen echt loopt te graaien naar alles, wel leuk om een keer mee te maken!

Ook zijn Terra, Bree, Jami, Ciara en ik naar de twilight breaking dawn part 1 premiere gegaan! om 12 uur startte de film en rond half 2 kwamen we uit de bios, eenmaal bij terra thuis zijn we maar op de bank gaan slapen en de volgende ochtend moesten we weer om 8 uur op school zijn. Gelukkig heb ik echt zoooo'n leuke school met super leraren die super cool zijn en eigenlijk ook onze vrienden zijn. We smsen Mrs. Hester altijd even als we laat zijn want haar hebben we het eerste uur en zij is echt een leuke lerares. Vaak zitten we gewoon te smsen en in de les doen we eigenlijk nooit zo veel, want ze houdt niet van de dingen die ze eigenlijk moet doen dus ze veranderd het altijd naar hoe zij het leuk vindt haha.

Veel leraren zijn hier echt veel anders, ik ben al bij 2 leraren thuis geweest en Mrs. Mendenhall die ook onze danscoach is, is ook super aardig en soms gaan we gewoon even voor school bij haar langs even ontbijten of wat dan ook en praten over van alles en nog wat en hoe we school haten soms haha.

Ook is het eigenlijk niet normaal hoeveel terra en ik met elkaar omgaan. Bijna elk moment dat we niks hebben te doen zijn we bij elkaar, wel super gezellig natuurlijk, want ze is echt bijna een exacte kopie van mij qua gedrag en hoe we denken. Soms hebben we ook gesprekken over een bepaald onderwerp en dan hoeft ze nog maar naar mij te kijken en dan weet ik precies wat ze bedoeld terwijl dat totaal ergens anders over gaat dus we voelen ons echt als een tweeling!

Vorige week gaf Joe, de exchange student van Italie een klein feestje, dus daar zijn we vrijdagavond na de basketbalwedstrijd heen gegaan en zaterdagochtend moesten we weer vroeg ons bed uit voor danstraining en 's middags gaf Jami haar 18th birthday party in een mexicaans restaurant.

Ik heb trouwens ook mijn rijbewijs gehaald, jeeeeeeeej! Toen we daar naartoe gingen om mijn test te doen was ik eigenlijk totaal niet zenuwachtig totdat de vrouw mij riep om met haar mee te gaan. Er zijn daar 3 mensen die die testen kunnen doen, een man een vrouw en een donkere vrouw en Terra (die natuurlijk met mij mee was, haha) vertelde mij dus mooi even alle verhalen van alle mensen die zij kende die die donkere vrouw hadden en zij kende niemand die ooit geslaagd is bij haar..... En natuurlijk moest ik uitgerekend haar hebben! Nou ik kan je vertellen, een rijbewijs halen in amerika is echt het allermakkelijkste dat ik ook gedaan heb. Ik reed de parkeerplaats uit en reed door de bebouwde kom. Ik moest 2 keer stoppen bij een stopbord en daarna terug rijden naar de police department en weer parkeren. Het duurde welgeteld 5 minuten en voor $10 had ik mijn rijbewijs :D

Voor de mensen die denken dat het weer in Nederland onvoorspelbaar is, zou ik zeggen, kom naar Arkansas en zie wat het weer hier doet! Iedereen zegt hier altijd; 'if you don't like the Arkansas weather, just wait a few hours and it will change' en alles hiervan is waar! Tot ongeveer het einde van de maand november was de temperatuur nog steeds wel rond de 20 graden maar toen december er eenmaal aankwam werd het koud en regen, ijs, en we hebben zelfs al onze eerste sneeuwdag gehad op sinterklaas! In de nacht van 4 op 5 december heb ik amper geslapen door de regenstormen en zelfs toen mijn wekker de eerste keer af ging hoorde ik de regen nog. Toen terra mij op kwam halen voor school lag er een laagje sneeuw op de grond en sneeuwde het dus! 's middags rond 12 uur was alle sneeuw weer weg en uiteindelijk steeg de temperatuur zelfs tot bijna 10 graden. ja, het weer is hier echt raar!

Deze week hebben we secret santa met het basketbal team en dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als lootjes trekken, maar hier koop je de eerste 2 dagen een chocoladereep of wat snoep en wat te drinken en de 3e dag onthul je voor wie je de secret santa bent en koop je een groot cadeau. Natuurlijk weet iedereen al wie wie heeft, maar het blijft nog steeds leuk! Jami is mijn secret santa en vandaag, op de 2e dag, had ze eigenlijk al een grotere verrassing. Ze had namelijk iedereen van het basketbal team een basketbal laten signeren en dat was mijn cadeau voor vandaag samen met hersey kisses (echt heerlijk!) echt een super leuk idee! Morgen 'onthult' iedereen wie wie is en geven we dus een groter cadeau, ben benieuwd!

Laatst zat ik trouwens te kijken op mijn waarbenjij pagina en toen zag ik eigenlijk best wel iets grappigs. Aan de bovenkant van mijn pagina heb ik namelijk een foto van de skyline van New York (die ik al had ingesteld voordat ik naar amerika ging), met een brug aan mijn linkerkant en 1 aan mijn rechterkant en toen ik daar dus eens goed naar aan het kijken was kwam ik erachter dat wij bijna op dezelfde plek hebben gestaan. Best wel raar, New York is super groot en wij hebben daar gewoon bijna gestaan..

Volgende week hebben we 2 wedstrijden, onze semester testen en natuurlijk moeten we nog kerstshoppen en onze kerstboom en kerstverlichting ophangen.
Ik heb het dus nog lekker druk, maar ik heb er wel allemaal super veel zin in!

Op het voorbereidingskamp zeiden ze dat je waarschijnlijk na 2-3 maanden al wel een beetje heimwee begint te krijgen omdat het allemaal normaal wordt dan en dat dat gevoel vooral versterkt wordt met de feestdagen, maar eerlijk gezegt heb ik hier totaal geen last van. Vanaf het begin voelde het eigenlijk al wel normaal en ik vindt dat het hier alleen maar leuker wordt nu je alle kerstverlichting ziet en gaat kersthoppen. Ik vindt echt dat ik het super, maar dan ook echt super heb getroffen! In het begin had ik veel twijfels omdat ik naar een kleine school ging, in de middle of nowhere en bij een oudere vrouw van 66 zit.. maar nu ben ik alleen maar blij dat ik op een kleine school zit, want dat is veel gezelliger en we vinden ons altijd iets om te doen dus voor vervelen heb ik niet veel tijd! Voordat ik het eigenlijk besef zit ik al bijna op de helft van mijn jaar nu, de tijd vliegt letterlijk voorbij!

Nou mijn verhaaltjes worden altijd veel en veel langer dan dat ik altijd in gedachten heb, maar als ik aan het schrijven ben dan besef ik eigenlijk pas hoeveel ik eigenlijk best wel mee maak!
Mijn volgende verslag zou waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar zijn, so Merry Christmas and a Happy New Year to yall!

  • 09 December 2011 - 09:39

    Sanne Tigelaar:

    Sis!
    Inderdaad een heeeeeel verhaal! haha Maar ben blij dat je zoveel mee maakt, ziet en doet!
    Ik wist wel dat jullie de beste waren in basketbal! haha en nu maar hopen dat jullie ook echt kampioenen worden!! Dat wordt dus flink trainen.
    Amerikanen moeten toch een reden hebben om te kunnen eten, dus dan maar thanksgiving vieren. Lekker eten en eten. Maar wel vet dat jij dat nu hebt meegemaakt ! Weet je ook hoe dat is. Nu nog de feestdagen! Lijkt me ook wel super vet daar ! Was in Australie al cool en daar was geen eens sneeuw hahah. Wie weet jullie dus wel. Ook kon het weer daar zo gek zijn net als bij jullie!
    En ben blij voor je dat je daar iemand hebt waar je het super mee kan vinden! Maar daar was ik ook niet bang voor met jou ! haha. Eigenlijk zijn het ook beetje vooroordelen dat je dacht dat het misschien niet zo leuk zou worden, maar denk inderdaad ook dat je het niet beter kon treffen! Nu kan ik niet wachten om je op te komen zoeken haha en alles daar te zien! Mam en ik zijn al druk bezig met alles te plannen! Dik veel werk hahahha.
    Oja gefeliciteeeeerd met je rijbewijs ! hihi. Is toch ongelofelijk dat het daar zo kan en in Nederland juist heel moeilijk over gedaan wordt. Maar is wel cool dat je dat daar gewoon gehaald hebt !:D
    Die basketbal die je gekregen hebt is ook super vet!

    Nou lief zusje ik wens je nog heeeeeeeeeel veel plezier, maar dat gaat vast wel goed komen!
    Miss you! xxxxxxxxx

  • 09 December 2011 - 09:56

    Oma En Opa :

    Hallo Kirsten ,

    Leuk even weer wat van je te horen !!
    Nou blij dat we ons geen zorgen hoeven te maken over of je je verveeld . je maakt veel mee .Jammer dat er nog steeds problemen zijn met je knie ,je had hier toch ook al last van ? ja dat weer nou hier is het momenteel storm .
    We hebben een gave Sint gevierd maar je wel gemist .maar ja Mauriche nam je plaats in (grapje )
    Wij gaan maandag naar Cyprus om ons 40 jaar samen te vieren lang He !
    We gaan 8 dagen en zijn voor de Kerst terug We zijn niet op de verjaardag van Evelien maar wel op die van Tijn .
    nou lieverd hou je taai en geniet van alle lekkers en daar want dat lijkt me wel veel daar .
    Fine dagen en hopelijk tot volgend jaar .
    Kus Oma en Opa


  • 09 December 2011 - 20:21

    Familie Koen:

    oje die aardbevingen zijn zeker wel eng en die tornado's waren zeker te gek ( daar kunnen we in nederland alleen maar van dromen ). Wat een mooie verhalen en foto's. Was thanksgiving leuk? Leuke basketbal verhalen. Ik heb nu ook fasebook.
    Lieve groetjes uit Assen, Marjan.

  • 09 December 2011 - 21:05

    Mams:

    Heey Lief!

    Ben zo blij dat waarbenjij bestaat, zodat iedereen een beetje meebeleeft wat jij allemaal meemaakt! Later kan je het nooit meer allemaal zo vertellen! GEWELDIG:D

    Ja, vooroordelen! Ik ben idd ook zo trots op jou dat je het gewoon gedaan hebt, terwijl we "second thoughts" hadden!
    Dat je er gewoon voor wilde gaan en als het écht niet zou klikken, dat je dan wel weer verder zou zien!

    Ik vind het ook geweldig dat je een Soulmate hebt gevonden en helemaal Super dat ze ook nog eens hier mee heen komt!

    Sanne en ik hebben al een hele planning gemaakt voor de tour! Als we weer eens op Skype kletsen vertellen we het je allemaal wel! We hebben er ENORM veel zin in!

    Nou, Schat, ben blij dat je géén heimwee hebt! {niet dat ik daar bang voor was, maar toch;)}
    We kletsen dan binnenkort wel weer op Skype!

    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZZ

  • 09 December 2011 - 21:49

    Els:

    He meissssss, zo te lezen gaat het prima met je, en vermaak je je gelukkig uitstekend. Leuk hoor zo alles te lezen en alle foto's te bekijken.

    Wel naar voor je dat het met je knie nog steeds niet echt lekker gaat. Voorzichtig ermee doen hoor.

    Had net je moeder nog aan de telefoon, ze zijn daar al helemaal bezig met de reis naar jou toe, geweldig hoor, volgend jaar lekker een maand met zn vieren daar rondtrekken.

    Met ons gaat het hier allemaal prima, Mandy is op het moment een weekendje op kamp in Vinkenveen. Ze zal je er eerdaags zelf wel van alles over vertellen/schrijven.

    Nou meissss succes met basketbal en al het anderen. Oja en nog gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs, haha.

    Dikke KUSSSZZZ

  • 12 December 2011 - 20:37

    Petra:

    Goed zeg dat je het rijbewijs gehaald hebt.
    Jammer van je knie, ik hoop dat het snel beter gaat!
    En alvast fijne feestdagen!

  • 14 December 2011 - 09:29

    Trienke:

    Ook jij fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!!

    En....kom je nog wel thuis...:p....hihi volgens mij vermaak jeje prima! Geniet er nog maar lekker van!

    Liefs

  • 19 December 2011 - 16:06

    Familie Koen:

    Ik hoop dat je het nog reuze naar je zin hebt. We wensen je alvast een hele fijne kerst en een gelukkig en gezond 2012. Liefs familie Koen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 51704

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: