tornado's, aardbevingen, stormen en hoogtepuntjes - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu tornado's, aardbevingen, stormen en hoogtepuntjes - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

tornado's, aardbevingen, stormen en hoogtepuntjes

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 November 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

Nou dat ik de afgelopen 3 weken niks meer meegemaakt heb kan ik dit keer in ieder geval niet zeggen!
in de week na halloween had ik elke dag wel iets te doen, basketbal oefenwedstrijden, het nemen van mijn senior pictures, de powderpuff game en een cross country meeting in harrison.

Iedereen hier in amerika neemt zijn senior pictures, dat is een soort fotoshoot en dan heb je een mooie foto om in het jaarboek te plaatsen zodat je niet alleen maar je schoolfoto hebt.
Die donderdag was de powderpuff game en dat was echt super leuk! een powderpuff game is dat de jongens cheerleaden en homecoming maids zijn en de meisjes football spelen. De jongens deden dus een dans tijdens de rust en dat was echt super grappig. Jammer genoeg is het alleen te lang om het hierop te plaatsen!
De juniors speelden tegen de seniors en natuurlijk hebben wij, de seniors gewonnen!

De dag erna zijn we met de meiden die cross country rennen naar harrison gegaan en daar in een hotel gebleven omdat ze de volgende dag de state championship hadden.
Coach Foster en zijn vrouw hadden een kamer en wij met zijn 7-en en nog een moeder hadden 2 kamers, maar dat vonden wij veel te ongezellig dus we hadden een matras naar de andere kamer gesleept en mooi met zijn allen opgepropt in 1 kamer geslapen, haha.
Het was ook echt super grappig, want de volgende dag toen de meiden aan het rennen waren en cassady en ik hun aanmoedigden, scheurde cassady uit haar broek. Wij dus mooi teruglopen naar de bus want normaal is die nooit op slot, maar dit keer was hij dat dus wel! Het was best wel een stukje lopen dus wij hadden geen zin om weer terug te lopen en je weet vast wel hoe zo'n amerikaanse schoolbus eruit ziet en die raampjes. 1 raampje had een klein kiertje en cassady had hem verder opengemaakt en mij mooi opgetilt en naar binnen geduwt haha. Wij vonden het allemaal wel grappig, maar alleen coach foster kon het niet zo waarderen, maarja die zeurt wel over meer dingen :p

De week erna hebben we niet echt iets bijzonders gedaan door de weeks, maar het weer begon toen wel ineens helemaal om te slaan!
Om te beginnen kwam er een tornado, nouja niet helemaal in het gebied waar ik woon gelukkig, maar er waren wel de hele tijd dikke rukwinden en regenstormen enzo omdat het zo dichtbij was. En alsof dat nog niet genoeg was, hadden we hier ook nog 2 aardbevingen. Het was maar iets van 4.9 op de schaal van richter, maar toch, je voelde het wel. Eigenlijk voelde het best wel grappig, alsof je even 1 seconde op een trilplaat sprong ofzo en gelukkig is er verder ook helemaal niks kapot dus niemand hoeft zich zorgen te gaan maken hoor, maarja Sanne die heeft natuurlijk allemaal stormen enalles meegemaakt, dusja dan moet Kirsten dat ook he ;) haha.

Vorig weekend zijn we met een groep exchange studenten en onze local reps naar Branson gegaan. Dit was echt super leuk! Ze hadden een 'waterpark' bij het hotel, dus wij dachten leuk, we gaan mooi daarheen, maar het was een soort van klimattractie met water voor kleine kinderen, dus dat viel een beetje tegen. Violet en ik zijn toen mooi naar buiten gesneakt en naar de Walmart gelopen en daar mooi een tijdje uitgehangen, haha. De volgende dag zijn we naar een soort toren geweest waar je kon uitkijken over Branson en hebben we onze eerste kerstshopping gedaan. Nouja voor ons was het meer gewoon shoppen, maar door de versiering die overal was kreeg je toch echt wel het gevoel dat het al bijna kerst was! Op onze weg terug naar huis op zondag zijn we nog eventjes gestopt bij the University of Arkansas om daar het football veld te zien van de Razorbacks (hét footballteam van de staat). Afgelopen donderdagnacht zijn we naar de premiere gegaan van de nieuwe twilight film om 12 uur. Rond half 3 waren we weer thuis en aangezien ik basketbaltraining had in de ochtend moesten we toch om kwart voor 6 weer opstaan, dus Terra en ik hadden totaal geen zin om te slapen, daarom hebben we maar als een stelletje verslaafden Call of Duty op de playstation gespeeld in de nacht (a).

Vanochtend had ik eerst danstraining van half 8 tot 9 en daarna zijn we naar het deercamp gegaan, dit was echt super leuk. We hebben quads gereden en gejaagt, maar we hebben geen herten gezien, dus misschien de volgende keer. En ook heb ik een geweer geschoten :) haha.

Maandag hebben we onze eerste basketbal wedstrijd, ik heb er super veel zin in, maar ik kan sowieso nog niet spelen. Ik denk dat de coach mij sowieso nog niet zou laten spelen, maar omdat ik nog steeds met mijn knie zit kan het ook niet. Volgende week hoef ik maar 2 dagen naar school omdat we woensdag tot vrijdag thanksgiving break hebben en donderdag is het thanksgiving, ofterwijl; 1 groot vreetfestijn!



Nog wat amerikaanse feitjes:

- het lijkt misschien leuk om in een schoolbus te rijden, maar het rijdt echt verrot!
- je hebt een drive thru OVERAL. Natuurlijk heb je ze bij alle fastfood restaurants zoals de mac, burger king en taco bell, maar je hebt zelfs ook een drive thru apotheek, drive thru bank en drive thru dierentuin!
- als je hier leeft, lijkt het niet veel anders dan nederland voor mijn gevoel, maar als ik soms foto's zie dan lijkt het echt heel raar.
- sommige mensen hebben nu al hun kerstverlichting op hun huis!

  • 20 November 2011 - 12:15

    Omaen Opa :

    Hoi kirsten ,wat weer gezellig om van je te horen .nou wat weer een belevenissen allemaal .Nou goed dat je niet verveeld .
    Gefelliciteerd met je vader die is vandaag jarig en daar gaaan we vanmiddag heen .Jammer we zien jou dan niet maar ja volgend jaar maar weer.
    We hebben de loodjes voor de Sint alweer binnen en dan maar weer zoeken wat idereen wil .Ik zal je missen met je commentaar op van alles en nog wat (grapje maar ik mis je wel!! .
    Het kerst gebeuren bij jullie gaat dat ook met cadootjes?? en hoe gaat dat dan nou dat hoor ik nog wel van je .
    Hebben ze ook eerste en tweede kerstdagen?? Joah en Tijn zijn al in de mood voor het Sint gebeuren het lijkt of Joah en niet zoveel kan schelen maar je weet nooit hij is vaker s,avonds bang .
    Ze slapen hier elke week 1 keer .en Pepijn zal al lekker groot zijn als je weer terug komt ook leuk . nou meid doe je best en geniet en tot weder hoor .
    Liefs OPa en Oma

  • 20 November 2011 - 13:26

    Sanne Tigelaar:

    SIS!
    Leuk je verhaal weer om te horen hoe je het daar hebt!
    Ja alles wat Sanne doet moet Kirsten ook! hahahah. Zolang het maar goed gaat is het prima!
    Ik las oma haar reactie net, wij zijn inderdaad al bezig met Sinterklaas inkopen te doen! Ik ben gewoon al bijna klaar! Hoe is het mogelijk hahah.
    Wel jammer dat nu alle feestdagen zonder jou zijn! Maar volgend jaar ben je dr weer dus is het extra groot feest!
    Ook zijn we druk bezig met alles uitzoeken wat we in Amerika gaan doen en met ticket enzo, dus als je nog suggesties hebt laat maar weten!!

    Nou skaddie nog heeeeeel veel plezier!!
    Dikke kussss x

  • 20 November 2011 - 15:36

    Trudie:

    Hallo Kirsten,

    Ik heb net je reisverslag weer gelezen en zal er nu weer eens op reageren, dan weet je ook wie het allemaal lezen, ha ha. Wat heb je al weer veel meegemaakt zeg ! Het klinkt wel allemaal erg Amerikaans. Ik ben blij dat het weer daar eindelijk ook eens wat minder is, ha ha. Ik kreeg een beetje het idee dat het daar altijd maar mooi weer was, maar gelukkig hoor ik nu ook andere berichten, maar het is natuurlijk allemaal wel weer heftiger dan hier ! Maar in Amerika is alles natuurlijker bigger, greater, higher enz. ha ha ! Volgens mij vermaak je je daar prima en kun je het nog wel een poosje volhouden ! O ja, natuurlijk ook nog van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. We gaan er zo naar toe, eens kijken wat voor lekkere hapjes je moeder nu weer allemaal gemaakt (of gekocht) heeft. Nou Kirsten, de groetjes van ons allen en ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag !

    Groetjes, Trudie

  • 20 November 2011 - 21:06

    Michelle:

    Hallooo, ik had je moeder laatst aan de kassa en die zei dat je dacht dat misschien wel niet veel mensen je berichten lezen, dus ik reageer er even op zodat je kan zien dat ik ze altijd lees hoor haha :D!

  • 20 November 2011 - 21:32

    Cees Willem:

    Hey wat heb je weer veel mee gemaakt! Leuk die berichten even te lezen! Veel plezier daar nog groetjes van evelien en mij

  • 20 November 2011 - 21:38

    Mams:

    Jee zeg, wat weer ontzettend COOL allemaal en wat een leuke foto's!!! SUPER :D
    Je kan wel zien dat jullie het ontzettend gezellig hebben ;)
    Kzie dat wel weer helemaal voor me, al dat kattekwaad dat jullie uithalen:P

    Net als oma en Sanne zal ik je ook best missen met al die gezellige dagen hier, maar ik weet zeker dat je het daar ook Superleuk krijgt!:D

    Nou, lieverd, veel plezier maar weer verder en we horen wel weer!

    (L)HOU VAN JOU(L)
    DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZ

  • 21 November 2011 - 09:59

    Gerja:

    Wat heerlijk Amerikaans je fotoshoot. Je staat er wel prachtig op hoor. Heb je al een keuze gemaakt voor het boek? Wij zitten volop in de Sinterklaas, dus die kerstverlichting is idd wel erg vroeg hoor. Veel plezier met Thanksgiving, ik ben benieuwd wat voor feest die precies is!

  • 25 November 2011 - 10:20

    Trienke:

    Heey!!

    Wat weer leuk om alles te lezen!! Je beleeft wel heel veel!!

    EN wat een super mooie foto's zeg! Zo jammer dat ze dat in NL niet doen!

    Veel plezier nog en ik zie je volgende berichtje wel weer verschijnen!

    Liefs

  • 02 December 2011 - 19:13

    Kirsten:

    heeeee kirs!!
    Echt super gaaf joh wat je allemaal mee maakt. Ja aardbevingen dat is to much voor nederland. En kerstverlichting is al helemaal not done haha. Ik mis je wel erg op de broodafdeling had laatst weer een mini broodje moest gelijk weer aan ons broodje denken van toen die foto! Have fun! liefss

  • 02 December 2011 - 19:14

    Dorine:

    haha dat laatste berichtje is van dorine en niet van jou haah dat is echt lelijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Smith

Kirsten

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 51727

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 09 Augustus 2017

India 2017

03 November 2014 - 06 Maart 2015

Backpack trip Azië!

09 Augustus 2011 - 19 Juni 2012

High School Year

Landen bezocht: