The roadtrip continues - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu The roadtrip continues - Reisverslag uit Tijuana, Mexico van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

The roadtrip continues

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Juni 2012 | Mexico, Tijuana

Bij mijn vorige verhaal was ik als het goed is gebleven bij de eerste avond in Las Vegas. De dag daarna hebben we ons de hele dag vermaakt in Las Vegas en zijn we de hele strip bij langs gelopen en alle hotels en andere leuke dingen bezichtigt. 's Avonds hebben we daar eventjes wat gegeten en daarna hebben we het nog bekeken tijdens de nacht, wanneer alle lichtjes allemaal aan zijn enzo, allemaal super leuk en mooi maar ik zou het er nooit echt lang uit kunnen houden. Het gaat inderdaad allemaal alleen maar om het gokken (zelfs in de benzine stations staan gokautomaten!!) en het is super druk. Die dinsdag daarna gingen wij een tour doen naar de south rim van de grand canyon, wat echt heeeeeeel erg mooi was! Het was jammer genoeg wel een lange busreis, 5.5 uur heen en weer eens 5.5 uur terug, maar het was zeker weten wel de moeite waard. Het is echt heel apart om te zien omdat je alle aardlagen kan zien en eigenlijk lijkt het niet eens echt, het lijkt meer alsof iemand een vergroot kleiwerkje heeft gemaakt :p
Die avond waren we er dus weer laat weer dus de volgende ochtend hebben we een beetje uitgeslapen en zijn daarna doorgereden naar Zion national park waar we een paar routes hebben gelopen en overnacht hebben op een camping daar vlak bij. Die dag daar weer op zijn we naar Bryce national park geweest, jaja, we gaan ze allemaal bijlangs, maar dit was echt een heel mooi park, ik denk dat ik zelf dit wel het mooiste park vond, omdat het best wel veel weg had van de grand canyon, maar dan nog met veel rooiere stenen en je had ook een wandelpad erdoorheen wat super mooi was!
Vanaf Bryce zijn we begonnen aan een lange reis, helemaal naar onde naar San Diego en onderweg zijn we ergens midden op de woestijn op een camping blijven overnachten. Super heet en in de middle of nowhere, maar voor een nachtje was het wel te doen. De dag daarna zijn we dus weer doorgereden naar San Diego, nadat we eerst nog eventjes gauw een spookstadje hadden bezocht. En omdat het ongeveer rond de 45 graden was in de woestijn hadden wij mooi onze kortje jurkjes aan en alles, komen we daar aan in San Diego is het vet koud, rond de 20 graden en bewolkt, beetje jammer dus!
Gisteren was onze eerste echte dag in San Diego en toen zijn we naar een winkelcentrum gegaan en alle winkels half leeggekocht! :)
Vandaag hadden we het leuke ideetje om eventjes een dagje naar Mexico te gaan, omdat dat ons wel leuk leek, nou dat hebben we geweten!
Ze zeiden dat het een toeristisch plaatsje was, dus wij dachten dat er ook wel veel toeristen zouden zijn, maar dat was dus mooi niet zo. We waren zowat de enige buitenlanders en overal probeerden ze ons dingen aan te smeren en keken ze ons helemaal na omdat we natuurlijk blauwe ogen hebben en sanne nog eens blond haar. Na een uurtje hadden we er al wel weer genoeg van en wilden we terug (dit was rond 11 uur) maar door alle lange rijen, en ERG strenge regels van america, kwamen we er uiteindelijk pas doorheen rond een uurtje of half 3!
We zijn toen dus nog maar weer eventjes gaan shoppen in de outlet mall daarnaast, want ja, dat hadden we natuurlijk nog niet genoeg gedaan hier in San Diego haha.
Ik weet niet hoe we het allemaal mee gaan krijgen, maar ik hoop dat we nog genoeg ruimte in onze koffers er voor over hebben :p
Morgen is onze laatste dagje in San Diego en daarna gaan we weer richting het noorden rijden, ik zou jullie allemaal op de hoogte houden van alles!

• 05 Juni 2012 - 09:25

Trudie:

Tjonge, jullie beleven wel van alles zeg !! Klinkt allemaal erg leuk ! Tja en dat het zo lang duurde voordat je vanuit Mexico weer terug was in de USA had je natuurlijk al uit dat bewegwijzeringsbord kunnen halen, ha ha. Nou veel plezier met het vervolg van jullie reis, geniet ervan en doe de groeten aan de rest van de familie.

Groetjes, Trudie

• 05 Juni 2012 - 17:12

Gerja:

Net Sanne haar verslag gelezen en nu jouw verhaal met prachtige foto's. Super mooi die Grand Canyon... En zo leuk om te zine dat jullie echt alles meemaken, van woeste natuur tot op en top bling bling in Las Vegas. Geniet ervan!!

• 13 Juni 2012 - 05:16

Iris:

hey meid!
    Ik had het verhaaltje van Sanne al even gelezen en daar stond bij dat de foto's bij jou stonden. Wat een super mooie foto's, en wat een belevenis lijkt het mij!
    Vooral las vegas, daar moet je toch echt een keer geweest zijn he!:P
    Geniet er nog even van, en tot snel.

Liefs