kerst & nieuwjaar - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu kerst & nieuwjaar - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Kirsten Tigelaar - WaarBenJij.nu

kerst & nieuwjaar

Door: kirstentigelaar

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

31 December 2011 | Verenigde Staten, Fort Smith

alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar de tijd gaat ook echt super snel!
Ik ben gewoon al over de helft van mijn jaar hier in Amerika maar zo voelt het nog helemaal niet.
De tijd vliegt voorbij omdat ik altijd wel iets aan het doen ben met vrienden en anders wel met mijn grandma. Ook het weer is nog steeds super lekker (zo is het vandaag 20 graden!!) dus voor mijn gevoel is het ongeveer het einde van de zomer.

Na mijn vorige verslag is er eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gebeurd naast basketbal.
We zijn een beetje rond gaan rijden hier in de buurt om op zoek te gaan naar een kerstboom en toen we een mooie hadden gevonden gingen we hem omzagen en meenemen naar huis, ja dat kan hier allemaal in amerika! Haha
De volgende dag hebben we de kerstboom opgetogen en ik mocht zelf allemaal uitzoeken wat ik er allemaal mee wilde doen, want als het aan mn grandma had gelegen dan hadden we helemaal geen kerstboom gehad. Ik heb er niet veel bijzonders mee gedaan, gewoon wat lampjes in gehangen en wat versieringen, want we hadden niet zo heel veel omdat ze normaal nooit zo’n grote boom heeft :p

Op het introductiekamp moesten we een brief schrijven aan onszelf die ze dan naar ons toen gingen sturen halverwege ons jaar. Toen ik hem schreef leek het echt nog heel ver weg, maar nu is het dus gewoon al zover! Ik had er helemaal niet meer aan gedacht dus dat was wel leuk om te krijgen, maar er stond niet echt veel interessants in, beetje jammer haha.

Voor de rest hebben we steeds wat kerstshopping gedaan, elke keer een beetje omdat mijn grandma niet echt van shoppen houdt dus elke dag kochten we iets voor iemand zowat. Kerstshoppen is eigenlijk helemaal niet zo leuk, iedereen doet het dus het is echt super druk overal en iedereen loopt elkaar alleen maar in de weg.
Dat is eigenlijk ook zowat het enige waar ik nog tijd voor heb, want omdat we 2 wedstrijden per week hebben en nog eens 1 keer per week danstraining heb ik zowat elke avond wel wat te doen.
21 december hadden we eigenlijk officieel kerstvakantie, maar omdat wij seniors zijn & omdat het kan gingen we maandag en dinsdag niet naar school, omdat bijna niemand dat deed. We moesten alleen naar school voor basketbal training en normaal is bijna de hele parkeerplaats vol en deze 2 dagen stonden er iets van 10 of 15 auto’s haha.

Op 23 december gingen we kerst vieren met de hele familie omdat dat eigenlijk de enige dag was dat iedereen kon. Ik dacht dat het best wel lang ging duren omdat er erg veel cadeaus waren, maar dat valt mee want ze zijn hier niet zo sociaal als nederlanders met sinterklaas. Iedereen krijgt hier gewoon de cadeautjes tegelijk en pakt ze uit en 10 minuten later is het klaar. Daarna gingen we lekker eten en ’s avonds gaf Joe een kerstfeestje bij hem thuis dus daar gingen terra en ik heen.

Op kerstdag ging ik naar Tara en haar familie die hier vlakbij mij wonen en die hadden ook een cadeautje voor mij gekocht, super lief. Uiteindelijk bleef ik bij haar slapen en de volgende dag hadden we training, omdat we de 27e, 28e en 29e een toernooi hadden.
Ze kennen hier trouwens ook geen 2e kerstdag, het is gewoon kerstdag en dat is op 25 december en 26 december is dus niet echt een feestdag, best wel raar eigenlijk.
Het toernooi ging erg goed, de eerste wedstrijd hadden we verloren maar de andere 2 wedstrijden hebben we gewonnen ondanks dat we in het begin heel slecht speelden en flink achter stonden!

Vanavond gaan we waarschijnlijk eventjes ergens wat eten en daarna iets met vrienden doen dus dat wordt vast wel een gezellige jaarwisseling ondanks dat we geen vuurwerk hebben want daar doen ze hier niet aan. :(
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!

nog weer een paar kleine weetjes:
- met kerst staat er bij alle walmarts en soms ook andere winkels een vrouw voor een goed doel met zo'n belletje en die merry christmas tegen iedereen zegt
- de mailwagens hier lijken echt precies op van die pieter post mailwagens!!
- elke training na een wedstrijd moeten we evenveel rondjes rennen als dat we turnovers hadden, wat meestal rond de 15 - 20 is

• 01 Januari 2012 - 08:32

Gerja:

lieve Kirsten,
    Alle goeds voor 2012!! En als ik je verhalen lees, krijg je het vast nog heel leuk de komende tijd. Wat weer een heerlijke Amerikaanse foto's over de kerst. Wat gek he, dat er toch nog veel verschillen zijn, zoals met de cadeautjes, tweede kerstdag en het vuurwerk. Wij hebben gezellig oud en nieuw gevierd met de vrienden. Tijn en Joah hebben zich vermaakt met knalerwtjes en kinderpijltjes, leuk hoor! Alle kinderen sliepen bij ons tot 12.00 uur en het was een groot pyjamafeest...Joah was dan ook erg teleurgesteld dat iedereen vanochtend er niet meer was. (Hij heeft niets meegekregen van het vertrek van iedereen na de zware vuurwerkknallen!) Vandaag gaan we naar oma en halen we Pepijn weer op, want die heeft daar lekker geslapen. Nog een hele fijne nieuwjaardag en de groetjes van ons allemaal! Liefs Gerja

• 01 Januari 2012 - 12:21

Mams:

YEAHHHHHHH!
    HAPPY NEWYEAR!!!!!:P

Weer zien wat het allemaal brengt dit jaar, in ieder geval weer heel wat FUN in Amerika!:)
    Nu kunnen we tenminste zeggen dat we DIT jaar een maand naar Amerika gaan:D Wij hebben er SUPERVEEL zin in!

Ja, je zit nu idd alweer op de helft!
    Wat vliegt de tijd toch.

Nou, lieverd, weer leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt en geniet nog even van je vakantie!

Spreken elkaar hopelijk weer snel op Skype

DIKKE KUZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

• 01 Januari 2012 - 12:23

Els:

Lief nichtje,

Een heeeeeel gelukkig en gezond 2012.

Nog een paar maandjes en dan zien we je gelukkig weer.

Dikke Kusssssssssssss

• 02 Januari 2012 - 09:51

Trienke:

Ook jij een heel gelukkig nieuwjaar!! Veel plezier nog!

Liefs Trienke

• 02 Januari 2012 - 10:10

Mark Ferrari:

Beste Kirsten,
    Veel plezier in 2012! Nou dat gaat wel lukken als ik al jouw enthousiate verhalen lees. Geweldig leuk en herkenbaar. Het schooljaar vliegt voorbij dus geniet van elke minuut.
    Groet van Mark Ferrari

• 02 Januari 2012 - 12:13

Oma En Opa :

Gelukkig nieuwjaar !!! en tot weerziens in 2012
    nou heb ecven tijd voor een praatje
    Dus bij jullie wordt niet zo uitbundig gevierd dan hier in Holland ??

Nou het was weer veel vuurwerk dit jaar en ook mooie .Wij zijn bij T hilly en O dethmer geweest . daar geslapen en toen naar Oma en toen weer thuis waar ook iedereen weer aanwezig was . Nou ben op tijd naar bed gegaan was bekaf je moeder voelde zich ook niet lekker . Maar we hebben je wel gemist ,maar Sanne en Mauriche zijn geweest . OOk leuk ,vanmorgen de kerstboom af gebroken en alles schoon gemaakt .en de restje op gegeten .Kennen ze daar ook nieuwjaars rolletjes? met slagroom /
    Nou moeten allemaal maar op dieet van al die rolletjes .Ik heb nog een doos dus als je terug komt dan zijn ze misschien nog wel om te eten .
    Nou meid een dikke kus en tot horens
    Liefs Oma en Opa

• 03 Januari 2012 - 08:46

Sanne:

GELUKKIG NIEUWJAAR! Nu kunnen we in ieder geval zeggen dat we je dit jaar weer zien !:D haha

kussssssssssssssssssssssssssssss

• 04 Januari 2012 - 13:49

Kimberley:

Hey meissie,

Gelukkig nieuwjaar !!!

wat een mooie kerstboom en je hebt hem echt prachtig versiert haha.

Zo te lezen en te zien op de foto's gaat alles goed met je en heb je een leuke kerstdag gehad.

Succes weer op school en met alle trainigen en wedstrijden.

Een hele dikke kus van je nicht

• 06 Januari 2012 - 07:22

Anoeska :

I like your blog! En mooie kerstboom haha, wij gingen hem ook zelf zagen! Maar mijn hostfamilie was heeeel kieskeurig dus moesten we naar 3 kerstbomen boerderijen! haha!
    Have fun! <3

• 07 Januari 2012 - 20:06

Cees Willem:

Het Kirsten nog de beste wensen! Veel plezier daar nog succes met de basketbal!

• 07 Januari 2012 - 20:06

Cees Willem:

Het Kirsten nog de beste wensen! Veel plezier daar nog succes met de basketbal!

• 09 Januari 2012 - 12:00

Trudie:

Hallo Kirsten,

Beetje late reaktie op je laatste reisverslag, maar ik had het erg druk op m'n werk. Moest even rustig de tijd hebben om je verslag te lezen en erop te reageren. Je hebt aan de foto's te zien een leuke kerst gehad en je had de boom mooi versiert ! Oeps, ik vergeet je helemaal een Gelukkig en Gezond 2012 toe te wensen !! Tjonge je zit dus al weer over de helft, wat gaat het toch snel allemaal ! Je hebt nog steeds geen tijd om je te vervelen zie ik, het is allemaal druk, druk, druk, ha ha. Nou Kirsten tot de volgende keer maar weer, ik vind het in ieder geval leuk om je reisverslagen te lezen.

Groetjes, Trudie en de rest van de Smitjes

• 23 Januari 2012 - 13:25

Familie Koen:

Hoi Kirsten,
    Alle goeds voor 2012. Vind je het leuk dat je dit jaar weer thuiskomt? Je hebt nog wel veel plezier daar en wat ben je fanatiek met basketbal.Veel plezier nog.
    {Prachtige kerstboom trouwens.
    Liefs en groetjes Marjan.
    Ook de groetjes van opa (is hier nu) en de rest.

• 23 Januari 2012 - 13:43

Hoi Kirsten,

Wat leuk dat je onze ambassadeur André Kuipers een vraag hebt gesteld via de WNF-community op WaarBenJij.nu! We weten nog niet precies wanneer, maar zodra André er tijd voor vrij kan maken gaat hij vijf vragen beantwoorden. Als jij hierbij zit win je een ballonvaart! Via zijn reisdagboek en de wnf.waarbenjij.nu nieuwsbrief houden we je op de hoogte, maar het is dus nog heel even afwachten...

In de tussentijd kun jij ons een klein beetje helpen. We hebben namelijk een speciale WNF ruimte vormgeving gemaakt, waarmee jij kunt laten zien dat je achter het WNF staat. Deze mooie vormgeving kun je heel gemakkelijk instellen voor jouw reisdagboek via de vormgeving wijzigen pagina op waarbenjij.nu. Als zoveel mogelijk reizigers op waarbenjij.nu deze vormgeving instellen vragen we samen weer extra aandacht voor de natuur. Vraag me gerust om hulp als je er niet uitkomt (waarbenjij@wnf.nl).

Heel erg bedankt voor je support!

Groetjes,

Maja Nijessen